postbrief versturen naar ghana, wie maakt mij wijzer!!!

hallo Ghanakenners!!

ik heb iemand leren kennen…

wat heb ik al… gsm nummer ( gecheckt met sms versturen ), @adres, facebook, skype en gezien op webcam…( ken haar pas 1 week,maar praten iedere dag een paar uurtjes )

ik wil haar een verjaardagskaart versturen via de post, nu heb ik de gegevens gekregen, en heb een zipp code,po box nr van de landlord die haar de post zal afgeven, maar ik heb geen adres en huisnummer. moet ik deze laatste gegevens niet ook hebben of is dit niet nodig bij een po box nr in Ghana…heb gecheckt op google maps en zie dus overal straatnamen staan…

wie kan mij wijzer maken met mijn vraag, dat ik mijzelf niet laat glijden in een valkuil voor de toekomst want ik lees steeds meer negatief nieuws over deze meiden op de forum ( het lijken wel net russen ).

vol verwachting op jullie raad en opmerkingen.

vriendelijke groeten fred uit NL

Heey Fred,

Heb je deze persoon op internet leren kennen?
In dat geval wil ik zeggen, let op! En dat zeg ik over iedereen die je gewoon via internet leert kennen, ongeacht Belg, NL, Ghanees.
Anderzijds is een leuk contact altijd mooi meegenomen en hangt het af van jou en haar bedoelingen.
Ben je van plan elkaar te ontmoeten? In welke aard zijn jullie gesprekken? Enzovoort.

Groetjes en veel succes ermee!
Evelyn

Oh en trouwens voor het versturen. Je hebt enkel dat P.O BOX nummer nodig. In Ghana zijn er geen straten en huisnummers. Mensen hebben een postbus in een kantoor waar hun best naartoe wordt gestuurd, wanneer er post is worden ze verwittigd en kunnen ze dit gaan ophalen :).

Halo Fred

Post versturen kunt u beter niet met TNT/ postnl doen… want ze zegen dat het 8 tot 15 dagen duurt voor dat het in Ghana is… Maar in werkelijkheid duurt het 30 dagen of meer. U kunt beter met DHL versturen want die doen er 3 dagen over , Het is wel duurder dan TNT en het is zeker saver en je kunt kijken waar uw poststuk is en dat kan je niet bij TNT.

In Ghana zijn er wel straatnamen, straatnamen zijn alleen waar grote kantoren, Ambassade, grote hotels staan en de hoofdwegen hebben een naam . Kleine wegen hebben geen namen. Daarom is er PO box maar ook niet alle huizen hebben een po box.
Als je een brief / pakket wilt sturen dan moet je de PO box en de plaats en de naam van de persoon + telefoonnummer weten.

Kijk eens naar deze berichten op pagina 3 … Post versturen van Ghana naar Nederland en Pakketpost naar Ghana .
U kent haar pas 1 week. Ik denk via chat/ dating site dus… pas op… op deze forum staan veel berichten en verhalen over bedriegers/ 419 .

groet, Marcel

Misschien zou je haar een e-card kunnen sturen. Die van Hallmark zijn gratis maar in het Nederlands. Je zou ook kunnen kijken op Wish You Smiles And Joy. Free Happy Birthday eCards, Greeting Cards | 123 Greetings

Hoi Fred,
even over post sturen: Het is inderdaad zo dat er vaak geen straatnaam is. Ik stuur naar mijn vriend post met naam, PO Box, stad en Land. Dat is het. Ik kan je wel als tip meegeven dat brieven sturen ongeveer 3 weken kan duren (de tijd die TNT zegt is niet correct). Daarnaast, als je een keer van plan bent om iets te sturen dat dikker is dan een kaart (pakketje, ketting, tshirt) stuur het aangetekend! Ik heb een envelop met overhemd verstuurt eind januari en het is er nog niet. Lijkt in iemand zijn zak te zijn beland, met aangetekend versturen ben je er van verzekerd dat het aankomt.

Daarnaast wil ik reageren op het tweede deel van je bericht. Je moet inderdaad erg uitkijken met Ghanese mensen leren kennen over het internet. Als je niet bekend bent met Afrika of Ghana, is het makkelijk ergens in te trappen. Voor zover ik weet en heb gezien toen ik in Ghana was, is dat veel profielen van Ghanese vrouwen op datingsites nep zijn. Ze worden aangemaakt door anderen die berichtjes gaan sturen naar mannen in de hoop dat zij uiteindelijk verliefd worden op ‘het meisje’ en geld gaan sturen. Jij zegt dat je regelmatig met haar op Skype zit, dat is in ieder geval heel positief. Kijk (voor de toekomst) uit met geld sturen.
In Ghana bestaat het idee dat Westerlingen naar Ghana komen voor de intieme relaties, terwijl bij ons het idee bestaat dat Ghanezen relaties aangaan voor het geld en een toekomst in Ghana.

Even in het kort dus: loop niet te hard van stapel en pas goed op jezelf!

Wil ik even bij zeggen dat ik mijn vriend niet via internet heb leren kennen :slywink:

Ben benieuwd of het nu uiteindelijk gelukt is? :slight_smile: