Yangzi river cruise

hallo medereizigers,
tijdens onze rondreis door china willen we ook graag een cruise maken door
de gorges van de yangzi river.
in de reisboeken vind ik die alleen beschreven van Ghongqing naar Yishang,
weet iemand of dit ook andersom mogelijk is??
en is begin november nog wel een goede tijd om dit te doen??
de cruises zijn ook erg prijzig, tips voor een goedkopere optie zijn ook welkom
groeten jose:chin:

Hoi José,

Ik heb afgelopen februari een maand door China rondgereisd en heb ook deze cruise gemaakt die jij hieronder beschrijft. Echter was deze wel van Chongqing naar Yichang. Je ziet echter ook de boten volgeladen de andere kant op gaan dus het lijkt me geen probleem om dat te regelen. De mogelijkheden zijn immers eindeloos in China en als je duidelijk kunt maken wat je wilt dan is het, bij mij, tot nu toe altijd gelukt om het voor elkaar te krijgen. De reistijd zou ik gewoon even op internet nazoeken. Ik was er in de maand februari dus eigenlijk nog gewoon in de winter. Beijing had ik sneeuw, Xian Ene dag in me t-shirt en andere weer met jas en vanaf Chongqing weer in mijn T-shirt. Ik zou me niet door de tijd van het jaar laten afschrikken.

Jij geeft aan dat je de cruise vrij prijzig vind? Wat is prijzig? Je hebt ook bij deze weer 2 opties. 1: de “Amerikaanse boot” deze is incl. eten/drinken en excursies met Engels sprekende begeleiding. Deze kost rond de 250 euro geloof ik. Optie 2: de Chinese boot. Deze hebben wij gedaan. Verwacht geen luxe boot. Wij hadden eerst een 4 pers kamer met z’n tweeën maar het was vrij rustig op de boot. Wij hebben ter plaatse 20e pp extra betaald om een 1st class kamer te krijgen op het bovendek. (altijd afdingen want dit gaat de zakken van het personeel in!!) Hier betaal je alleen voor de boot zo’n 50 euro pp. Met upgrade dus rond de 70 euro pp. De excursies zijn er niet bij inbegrepen, er wordt geen Engels gesproken en er is een prima restaurant aan boord. Niet alle excursies zijn even interessant dus je kunt je eigen selectie gewoon aan boord maken vwb je wel en niet wilt doen.

Wij hebben deze excursie geboekt vanuit ons hostel in Xi’an. Vanaf hier zijn we met de trein naar Congqing gegaan en hebben hier een dag bij iemand in een guesthouse geslapen. (op de 32e verdieping van een flat met een prachtig uitzicht over de yang zi) De dag erna zijn we naar de boot gebracht en toen 3 nachten /4 dagen over de yang zi gevaren.

Waar willen jullie allemaal heen in China?? Heb je nog vragen, stel ze gerust. Mijn rondje was: Shanghai-Beijing-Xi’an-Chongqing-Yichang-Wuhan-Uitstapje naar Wudang shan-Shanghai

Groetjes Tony

Vanuit dit hostel in Xi’an hebben wij onze cruise geboekt. Misschien zou je via de mail wat meer info kunnen krijgen vwb de mogelijkheden:

http://www.hostelxian.com/ShuYuan/xian-hostel.htm

Hee bedankt Tony, voor je uitgebreide info.
We gaan sws naar Xi’an, dus goed idee om daar te boeken.
Na de cruise willen we een paar dagen in de omgeving van Kaili rondkijken,
dan uiteraard Guilin en Yangshuo, en later naar Hainan om een paar weken te
fietsen, schijnt heel leuk te zijn.
Dan door het zuidwesten, naar Laos en Thailand.
Hebben gelukkig een paar maanden de tijd.
Mocht ik nog iets bedenken, dan hoor je het.
groeten Jose

Hoi Tony,
Ik ga in oktober naar Wuhan. Naast familiebezoek wil ik ook wat toeristische uitstapjes maken. Van Wudang Shan lees ik dat het ërg toeristisch is en heel erg druk. Hoe heb jij dat ervaren? Wat heb je nog meer gedaan in en om Wuhan?

Maudy

Heel veel plezier. Mooie reis om te maken en gelukkig heb je lekker veel tijd zo te zien. Stel je qua luxe heel weinig voor van de Chinese boot maar het is zeker een hele beleving! De trip eindigd bij de 3 kloven dam maar toen wij er waren was het helaas zeer mistig waardoor we weinig van de dam hebben meegemaakt

Hoi Maudy,

De reden dat ik naar China ging was omdat een vriendin, met wie ik ging rondreizen, 6 maanden in Wuhan had gestudeerd. De laatste week van onze rondreis zijn we in Wuhan geweest en ik heb toen zelf een uitstapje van 3 dagen naar Wudang Shan gemaakt. Ik heb het totaal niet als te toeristisch ervaren. Er komen idd wel bussen vol Chinezen aan maar eenmaal binnen merk je daar helemaal niets meer van. Als je boven op de top van de berg bent is het heel erg druk met Chinezen thv de kabelbaan maar zodra je op andere plekken komt is het heel erg rustig. (Denk dat dit wel de plek is die ik als meest rustgevend op mijn hele China reis heb ervaren) De natuur is erg mooi en had me er ook nog wel 1 of 2 dagen langer kunnen vermaken. Ben nu 'snachts met de trein heen gegaan en kwam daar vroeg in de ochtend aan. Als je eenmaal binnen bent in het park kun je gratis met bussen alle kanten op. Ik ben naar de plek onderaan het wandelpad naar de top gegaan. (niet de start vd kabelbaan maar de andere kant, rechts op de kaart) Daar heb ik direct een hotelkamer geboekt voor de aankomende avond. (was erg rustig in feb dus afdingen!!) Betaalde uiteindelijk rond de 20 euro voor een luxe en ruime tweepersoons kamer voor mij alleen. Heb toen even een paar uurtjes geslapen en ben toen met de bus een paar haltes naar beneden een paar tempels gaan bekijken. Ik kwam toen de enige andere Europeanen tegen die daar Kung-fu les volgden in een vd tempels. Met hun heb ik een mooie wandeling gemaakt langs de rivier. Lopen zeer veel wilde apen rond daar!! De dag erna ben ik te voet de berg gaan beklimmen. Heb hier ongeveer 4 uur over gedaan en het zijn heel erg veel trappen maar prima te doen. Ik als roker vond het een overwinning op mezelf haha. Later die dag ben ik weer met de nachttrein terug naar huis gegaan en was ik rond 23.00 weer in Wuhan.

Verder ben ik in Wuhan veel wezen stappen en hebben we rondgehangen met haar studiegenootjes van de universiteit. Ik weet ook niet of er in Wuhan zelf erg veel te beleven is. Ben sterk geneigd om te zeggen NEE ghehe. Tenzij je iets van elektronica moet laten repareren want dat is daar erg goedkoop. (nieuw touchscreen voor je telefoon incl montage koste me 12e)

Mocht je nog vragen hebben, laat het me weten…

Groetjes Tony