Wij vertrekken in juli voor een maand naar china en wij willen o.a. de cruise over de Yangtze gaan maken. Als je de Lonely Planet leest dan moet je goed uitkijken waar je deze cruise boekt i.v.m. kwaliteit boot, afwezigheid engelstalige gids, extra kosten etc etc.
Heeft iemand ervaringen/tips hoe dit aan te pakken? In china regelen of via een organisatie als Oad in NL al regelen? Wat de prijzen zijn etc.
Als iemand hierover informatie heeft zijn wij erg geholpen!
Wij hebben net 3 dagen geleden de cruise gemaakt, geboekt in een hostel in Chengdu. Wij hadden de Chineze versie, geen engels dus, heel vies en wij waren de enige toeristen! Je kan het makkelijk hier in China regelen, maar zorg er dan wel voor dat als je niet tussen de chinezen wilt zitten je de ‘luxe’ en dus duurdere versie neemt!
Yangtze river cruise is best done at a minimum 4* level tourist ship. Quality of 4* ship is not comparable to quality of China’s 4* hotels (4* hotels being the better quality then) and the whole Yangtze experience is nice for resting after a busy schedule…we get mixed reviews from it. Usually clients like the time for resting inbetween travel schedules but the quality of boats used have been an issue…
Ik ben sinds een maand terug uit China. Ik heb ook een cruise genomen over de Yangtze rivier (het was geweldig).Ik ben via via bij een meneer terecht gekomen die een reisorganisatie runt in Chongqing. Hij is betrouwbaar (hij heeft mij met meerdere tours geholpen in China), vriendelijk, beheerst goed de Engelse taal en kan je helpen met meerder opties om over de Yangtze rivier te gaan en hij zet je niet af (alle chinesen doen het maar met hem valt het mee vergeleken met andere). Ik heb gekozen voor de luxe versie, inclusief eten mooie kamers, Engelse vertaling, voor wat je betaald krijg je echt veel terug!
Als je geinteresseerd bent hier zijn e-mail en telefoonnummer:
John Zhang
e-mail: [EMAIL=“johnsnest@hotmail.com”]johnsnest@hotmail.com
tel: 0086-13983177596
p.s hij kan alles voor je regelen wil je het uiteindelijk niet geen probleem dan zijn er geen kosten aan verbonden.