hallo
Wij willen volgend jaar naar china voor een rondreis wat is de beste om te gaan en heeft iemand nog nuttige tips wat beslist moeten gaan zien .
henny
hallo
Wij willen volgend jaar naar china voor een rondreis wat is de beste om te gaan en heeft iemand nog nuttige tips wat beslist moeten gaan zien .
henny
Volgens mij zijn voor- en najaar het handigst, omdat het in de zomer wel erg heet en humide kan worden, hoewel ik daar persoonlijk niet zo’n probleem mee heb. Het scheelt ook naar welk gebied je gaat, Hainan heeft een ander klimaat dan Inner Mongolia.
Wat betreft tips zul je toch iets specifieker moeten zijn denk ik, China is groot. ![]()
Hallo,
De landen die je zeker moet doen in China zijn
Xian voor Teraccota leger
Shanghai
Beijing ook wel bekend als Peking
Ik zou ook zeker een stop maken in Hong Kong of bv vliegen van Amsterdam naar Hong Kong en daar een paar dagen verblijven en dan doorvliegen naar China.
gr van Moira
ik zal later specifieker zijn , we hebben tot nu toe een reis uitgezocht via de oad en ben nu boeken aan lezen wat we willen . het is voor 25 jarig huwlijk en ik wil zoveel mogelijk zien . dus de muur de verborgen stad terracotta leger de panda’s we hebben 23 dagen we zijn alleen bang dat we met zo groepsreis steeds onderweg zijn en geen dag rust of voor ons zelf hebben.
waar moeten ongeveer aan denken met uit eten in china kwa prijs?
en is zo’n rondreis ook bestwel zelfstandig te doen ?
henny
Hallo,
Ja ik ben bevooroordeeld ik zou zelf nooit met een groepsreis gaan.
Ik zou lekker op eigen houtje alles regelen en boeken is vaak ook een stuk goedkoper.
Gewoon lonely planet erbij en dan route plannen en dan binnenlandse vluchten nemen die te boeken zijn bij onder andere
China Southern Western
Dragonair
Hong Kong Expres als je vanuit Hong Kong zou doorvliegen.
gr van Moira
Zo’n rondreis is heel goed zelfstandig te doen, ik ging voor het eerst alleen op reis naar een ver land, en kon me prima redden in China.
Panda’s zijn in Xi’an te zien, kan ook nabij Chengdu, dan is de Boeddha van Leshan ook voor de hand liggend om te boezken.
Zelf vond ik Hainan een fijne provincie om te vertoeven (met Haikou als hoofdstad), maar echt toeristische highlights heeft het niet. Yunnan daarentegen biedt heel veel voor de toerist, met name Dali en Lijiang, hoewel ook Shangri-La (Zhongdian) en Yuanyuan mooi zijn.
Ik heb twee keer een groepsreis met Shoestring door China gemaakt, daarbij heb je meer dan genoeg vrije tijd. Excursies zijn altijd optioneel (kan je ter plekke beslissen), en ook al doe je ze allemaal, dan nog heb je de nodige dagen voor jezelf over. De tips die hier genoemd worden komen ook bijna allemaal wel voor in groepsreizen, dus daarvoor hoef je het ook niet te laten.
Zelfstandig reizen kan uiteraard ook best, maar als je nog onbekend bent met het land en je wilt in die drie weken gewoon zoveel mogelijk zien zou ik een georganiseerde reis zeker niet bij voorbaat afschrijven.
Hallo,
Wij hebben in december/januari 4 weken gereisd in China. Ondanks de nodige ervaring met “op de bonnefooi” reizen, durfden we dat in China niet aan. Met name vanwege de grote afstanden die je moet/wilt overbruggen om de highlights te zien. We hebben vervoer en hotels vooraf geregeld en excusies ter plaatse. Beijing is geweldig, terracotta leger is een must, de buddha van Leshan mag je ook niet missen en een geweldige ervaring was de 6-daagse tour van Xijiang naar Yangshou (rijstvelden, prachtige houten dorpjes, als enige tourist rondlopen op een markt en een adembenemend landschap).
Groetjes, Lenny
Het is prima onorganiseerd te doen. De hostels vragen veel geld voor Leshan (600 RMB).
Ik ben op eigen houtje ongeorganiseerd naar Leshan d.d. 3 sept vertrokken.
Je gaat naar busstation Nan men station (station Zuid). Voor 45 RMB p.p zit je in een moderne bus met film en je krijgt een fles water erbij 0,3 l.
Tegenwoordig spreken ze Engels
In Leshan neem je bus 13. De RMB 2 Yuan. Die breng je eerst naar de oever voor een boottochtje en daarna naar de berg naar het Da fo (Boedha beeld) standbeeld.
Dafo hebben we niet gezien. Het was afgesloten. Misschien zie je hem tijdens de bootreis.
We hebben alle tempels gezien behalve het Dafo beeld. eigenlijk zonde maar een bus reis met Chinezen is erg interessant en goedkoop
Nog even inhaken op je vraag over uiteten in China. Je kunt heel goedkoop, voor ongeveer 1 tot 2 euro p.p. een lekker bord eten krijgen. Je kunt ook wat luxueuzer gaan uiteten, dan heb je voor 10 euro p.p. met eigen bediening, geweldig eten en met een beetje geluk een engelse menukaart. Mocht je het Chinese eten niet lekker vinden, en ik kan me niet voorstellen waarom niet, in de grotere steden zijn vaak McDonalds en KFC’s te vinden waar je voor 3 euro een menu hebt. Echt westers (Frans, Italiaans) gaan uiteten is vaak wel een stuk duurder, ongeveer vergelijkbaar met Nederlandse prijzen.
Enkele tips:
Mijn vriend en ik zijn in 2004 op eigen houtje naar China gegaan. Wij spraken geen woord Chinees en konden ons toch prima redden. We vlogen van Amsterdam naar Beijing (9 uur met KLM) en hebben in China alleen per trein en boot gereisd. Was heel goed te doen! Je moet het ho(s)tel kaartjes laten regelen, dat is het makkelijkste. Verder namen wij altijd nachttreinen (soft-sleepers), dat is 2 vliegen in 1 klap. Qua eten: we hebben 5 weken lang heerlijk chinees gegeten. Overal werd gewokt, zelfs in de trein, met verse groenten. Wij kenden het teken voor kip (yi) en daarmee wisten we ongeveer wat we aten. Er zijn heel veel manieren om kip te maken, kwamen we achter, dus het ging niet eens vervelen :slywink: Dit was onze route ongeveer: Beijing (de muur is bij Simatai nog autentiek), Xián, Chengdu, Chongqing, per boor over de Yangtse Rivier naar Wuhan (ga met een klein bootje door de kloven, echt betoverend!), dan naar het zuiden naar Guilin en Yangshuo (heel relaxt, prachtig landschap en een backpackerssfeer), Shanghai, en weer terug naar Beijing.
WIL OOK EEN RONDREIS GAAN MAKEN IN CHINA, MIJN DOEL IS OM NAAR CHENGDU TE GAAN EN VAN HIERUIT VERRSCHILLENDE DINGEN TE GAAN BEKIJKEN. O.A. leshan, mt. emei, quigchengshan, songpan en jiuzhaigou.
moet denk ik alleen, want een groepsreis is hier niet mogelijk.
wel spannend hoor.
veel succes met het uitzoeken van de reis.
Wij gingen in oktober en hadden gemiddeld nog 25°.Je kan onze fotos,route en video’s bekijken op volgende link:
http://home.scarlet.be/guidokestens/china.html
Nog vragen mag je me altijd mailen of iets in het gastenboek schrijven
Een fijne keuze en veel reisplezier
Guido
je kan in China heel goed zelf reizen
wij zij vorig jaar 1 maand geweest en alles zelf geregeld
de mensen zijn verschrikkelijk aardig en helpen je geweldig
allen vlucht naar Beijing hiervandaan geboekt en een par dagen hotel daar
wij waren ongeveer 3000 euro kwijt met zn tweeen maar wij hebben nergens op gelet en heel veel binnenlandse vluchten gemaakt.
met de trein of bus is veel goedkoper
wil je meer weten
mail me
veel plezier
Hallo, ook wij willen deze zomer( juli) naar China. De angboden rondreizen vind ik wel erg duur, die komen met z’n tweeën op zo’n € 7000,00.incl maaltijden. Volgens mij kan dat veel goedkoper. Maar hoe doe ik dat. de vliegries be€ijing is al 1000,00 saampjes. Heb je goed tips voor mij. groet Nicolet
wij gaan in Mei voor de 2 de keer en we vliegen vor € 420 pp via Moskou
rechtstreeks boeken bij Aeroflot. (niet wachten tot de laatste maand)
vorig jaar Maart/April zijn we ook geweest en hebben toen ongeveer
€ 4500 opgemaakt, waarin begrepen 10 vluchten en alle verblijfs en andere kosten alles voor 2 personen.
we hebben daarbij helemaal niet geprobeerd om zuinig aan te doen, dus dat kan beter.
je kan heel makkeleijk alles zelf regelen in China, ontdanks dat er niet veel engels gesproken wordt (de mensen zijn gigantisch behulpzaam).
hier is een link waar wij veel geboekt hebben : www.travelchinaguide.com
hotels hebben we gedeeltelijk terplekke geboekt en andere via www.agoda.com
wil je meer weten mail me dan : wimpey1946@hotmail.com
veel plezier
Als je tijdens je reis nog een hotelkamer nodig hebt, is dit een hele handige site om voor weinig te kunnen overnachten in Azië LateRooms - Book Cheap Hotels & Last Minute Hotel Deals
Het kan nog goedkoper!
Kijkt maar op deze website. Alle hotels in alle steden
Succes
Op alle sites blijkt dat het vanwege het weer niet te doen is China in Juli/augustus te bezoeken… Helaas zijn we zo nieuwsgierig naar China dat we geen andere leuke bestsemming kunnen vinden. Weet iemand of het inderdaad te heet en te vochtig is, mn in de buurt van Kunming en Lijang, is het zo erg en regent het daar zo veel dat je bijv de bergen amper kan zien??? We hebben inmiddels wel besloten áls we gaan dan plannen we het zelf, jullie zijn allemaal zo enthousiast over de zelf samen gestelde reizen… dus bedankt alvast voor die tips!!
Van Berchumpjes
Omdat ik zelf vorig jaar voornamelijk in Yunnan heb gereisd heeft dit mijn voorkeur. Prachtige provincie! Ben van Zhongdian tot aan Dali gereisd middels de bus. Mooie natuur, vriendelijke mensen. Ook naar Yangshuo geweest, mocht je daar in de buurt is dit een must vanwege het Karstgebergte. Een luchtballonvaart heb ik ook gedaan, maar een week of 4 later was dat drama met een NL gezin. Dus durf dat niet meer aan te raden alhoewel het wel ongelooflijk mooi was.
Ik kan me voorstellen dat je niet al te veel wilt regelen ivm 25jarig huwelijk, maar ik zou toch echt op eigen houtje gaan. Het spaart geld en je hebt alle vrijheid. Zolang je maar laat opschrijven in het chinees waar je naartoe wilt èn soms wat geduld hebt, komt het altijd goed! Ik heb hier nog steeds alle papiertjes met alle chinese karakters waar ik naartoe moest. Een mooie herinnering! ![]()
Ik weet overigens niet of de maanden die jullie gaan geschikt zijn om in deze provincie te reizen!