Familiereis

Hallo,
Wij willen in de zomer van 2011 met onze 2 dochters (uit China) terug reizen naar China. Wij willen met z’n allen de reis samenstellen(zonder reisorganisatie) Denken jullie dat dit goed te doen is?
Hebben jullie ook nog leuke guesthouses/BB/pensionnnetjes etc. voor ons?

Ja wel dit is heel goed zelf te doen en het scheelt je heel veel geld.
Ik ben in juli 2009 samen met mijn vrouw en twee kinderen van 11 en 16 door heel china rond gerezen per vliegtuig, auto en trein. We hebben als zelf geregeld. Gestart in beijing geëindigd in Hong Kong in vier weken tijd. We hebben de mooiste plaatsen bezocht . China is goed te doen daar het infrastructuur goed geregeld is. Beter dan in Nederland. Er is echter wel een goede voorbereiding en planning voor nodig. De mensen zijn daar erg vriendelijk en behulpzaam en het is er veilig. Ik denk graag met jullie mee voor een opzet en tips. Tot krabbel

Gr hetly

:chin: Wij zouden graag alvast wat tips ontvangen!:chin:

Hallo daar

Oke daar gaat :wereld:

Intercontinentale vluchten
Het is verstandig om medio november/december 2010 een ticket te spoten, daar de eerste tickets het goedkoopst zijn. Het beste is met een tussenstop daar je in de gelegenheid bent om even de benen te streken en de kosten voor je ticket zijn dan tevens goedkoper. Tevens is aan te raden om van een ander plek te vertrekken dan waar je geland bent. Je moet je rondreis door China dan wel zo plannen dat jullie op het eind uitkomen op de plek van vertrek. Ik was gestart vanuit Amsterdam- Helsinki- Beijing en op de terug weg Hong Kong –Londen – Amsterdam. Tussen stop in Helsinki was 2 uur en in Londen 1 uur . Je ziet dan twee landen (China en Hong Kong) voor de prijs van een ticket. Mijn top pagina voor tickets is www.ebookers.nl

Routes
Voor dat je gaat boeken is het handig eerst een route te plannen. Tja geloof me op mijn woord er zijn maar een paar toeristische routes die de leukste plekken bezoeken. Ga naar een reisbureau neem 4 (of als je fanatiek bent meer) reisgidsen die rondreizen naar China verzorgen neem vooral de duurste. En jawel je ziet het al ze nemen bijna alle maal de zelfde route met minimale verschillen. Je kan ook het geheel op internet opzoeken. De (volgens mijn onderzoek in 2009) goedkoopste Nederlandse reisbureaus met individuele pakketreizen . www.chinaonline.nl
www.outsight.nl Je kan hier leuke ideeën op doen voor een eventuele route die je dan zelf regelt. Raad pleeg ook www.youtube.nl als je de plaatsen die je wil bezoeken wil verkennen. Je zal verbaast staan als je de plaatsnaam in tikt. Heel China staat er op. Koop vooral ook twee goede reisgidsen en bezuinig daar vooral niet op, daar je die echt nodig heb in een land waar bijna niemand Engels spreekt . In de reisgidsen staan ook rondreisroutes aangegeven Trotter China vind ik de beste. Je kan ook naar de bibliotheek en de boeken lenen of inzien voor dat je ze aanschaft. In de bibliotheek zijn ze vaak wel veroudert en niet up to date.
Mijn top drie die ik toen heb aangeschaft zijn.
1.Trotter China
2.National geographic reisgids China
3.lonely planet China

Ik heb mijn route er niet bij gedaan daar ik vind dat je zelf eerst moet onderzoeken wat je wil gaan zien en doen met het gezin… Het moet wel eerst jullie reis worden. Ik kan later deze als nog voor je opsturen.

Trein en vliegtuig
Indien je weet welke plaatsen je gaat aandoen dan is de volgende stap hoe kom ik er.
Dat is in China makkelijk, als is goed bereikbaar door middel van vliegtuig,trein,auto , boot en bus. Mijn ervaring is dat er geen vertragingen zijn dus vertrek altijd ruim van te voren om je geplande transport te nemen. China is groter dan europa dus houd rekening met grote afstanden en lage reistijden van stad naar stad kan b.v. een afstand zijn dat gelijk staat aan Amsterdam Griekenland .Om gestrest voor het kopen van je treinkaart of vliegticket te voorkomen kan je deze voor een geringe vergoeding laten verzorgen door het hotelpersoneel. Je kan vooraf ook je kaartjes kopen via internet . Zelf kopen via internet had mijn voorkeur daar ik vaak niet lang op een plaats verbleef en verzekert wilde zijn van een plaats in de trein dan wel vliegtuig. Bestel in de trein 4 soft sleepers in een coupé dan heb je als gezin een hut voor je zelf. Hotels in China zijn niet duur en je betaalt niet per persoon maar per kamer. Drie sterren kan al vanaf(minder kan altijd) 30 US dollar per dag. Ik heb mijn Hotels vooraf geboekt daar ik niet wilde gaan sleuren met men kinderen over straat van hotel naar hotel voor een plekje. Internet bied vaak de scherpste prijzen aan en je bent verzekert van een slaapplek. Ik heb goede zaken gedaan met ctrip een van de grootste in China. Bij een aantal hotels was booking.com en expedia.nl goedkoper. Vergelijken is echt een aanrader daar het zelfde hotel bij een ander bureau goedkoper kan zijn. Bij vliegtickets heb ik al mijn vluchten vooraf per internet geboekt bij ctrip. Aanrader is om dit zo laat mogelijk te doen (drie weken voor de vlucht) daar de tickets dan goed koper zijn. De prijzen van de treinen zijn vaste prijzen. Het verschil zit hem in de provisie die de bureaus vragen . Ik heb mijn kaarten vooraf geboekt per internet bij www.chinatourstailor.com. Dit is een betrouwbaar bedrijf en ze leveren wat ze beloven. De visums kan je het best doen bij www.visum.nl dit scheelt een lange wachttijd in de rij bij de Chinese ambassade en de kosten zijn billijk.

Hotels

www.sinohotel.com

http://www.li-river-retreat.com/index.php
www.expedia.nl

www.citrip.com

Vliegtuigtickets in china:
www.sinohotel.com/flight/index.html
flights.english.ctrip.com/International/SearchFlights.aspx

Trein:
lees eerst dit: optie Travelling by train in China/how to buy a ticket

travel-china-tours.com/traintickets-china

www.travelchinaguide.com/china-trains/
www.chinatourstailor.com

Info reizigers voor reizigers naar china:
http://china.prikpagina.nl/

Gr Hetly

Wow!!! cheer

Echt super bedankt,ik ga dit allemaal eens bekijken en bestuderen. Ik kan hier echt veel mee. Fijn dat je even de moeite hebt genomen om ons al jouw info.toe te sturen!!
groetjes,
Jacqueline

Hallo daar
Geen dank ik doe het graag daar ik ook geholpen ben bij het samenstellen van mijn reis naar China in 2009. Mijn kennis deel ik dus graag en helemaal met mensen die met kinderen reizen. laat me weten als je iets verder ben. Ik heb nog veel bruikbare tips voor jullie.

Gr Hetly