Guilin- Yangshuo of door naar Wuhan - Nanjing

Hallo,

Over een aantal weken vertrekken we naar China. We twijfelen echter nog steeds of we Yangshuo aan zullen doen. De vliegtickets zijn in total ongeveer 600 euro en we kunnen 3 nachten naar Yangshuo. We twijfelen of die grote reis de moeite is of dat we wellicht beter naar bv. Wuhan of andere interessante plekken tussen Chengdu en Nanjing kunnen reizen.En mochten we wel naar yangshuo willen is het dan leuker/gemakkelijker om in Guilin te blijven of toch naar Yangshuo te gaan?

Ons reisschema is tot nu toe als volgt:

12 Naar Beijing
13 Beijing
14 Beijing
15 Beijing
16 Beijing
17 Beijing – nachttrein naar Ping yao
18 Ping Yao
19 Ping yao nachttrein naar Xian
20 Xian
21 Xian
22 Xian nachttrein naar Chengdu
23 Chengdu
24 Chengdu
25 Chengdu vlucht naar Guillin
26 Yangshou
27 Yangshou
28 yangshou-Guilin vlucht naar Nanjing
29 Nanjing
30 Nanjing
31 Nanjing – Shanghai (trein)
1 aug Shanghai
2 Shanghai
3 's avonds naar huis

Alvast bedankt!

Ik zou het schema lekker zo laten. Je hebt vrij veel grote steden, dan is Yangshuo een verademig, al zal het er net als op de andere plekken heet zijn. En je kunt in de zomertijd ook wat wateroverlast hebben.
Wuhan is weer een grote stad, weinig door buitenlanders bezocht (wel vanwege o.a. autoindustrie).
Ook vanuit Chengdu zijn kleinere plaatsen bereikbaar als dagtrip.
In Guilin kun je de airport shuttlebus voor circa 20rmb/pp naar Guilin nemen en dan naar het centrale busstation lopen (of taxi, is niet ver) en met de express-bus naar Yangshuo (1,5 uur ook voor circa 20rmb/pp).
Johan

1 like

En bijvoorbeeld de optie om Yangshuo te laten zitten (net boeken via Ctrip was namelijk helemaal misgelopen, bevestiging gehad, vervolgens midden in de nacht gebeld door Ctrip, annulering van 1 van de tickets door weigering creditcard, boekingsnummer van ander ticket ook niet meer geldig…)
en een paar dagen rust te nemen in de buurt van Ningbo (bv. putuoshan)?

Ik vond Yangshuo heel erg mooi, de plaats zelf niet zo zeer maar het landschap er omheen is prachtig met de fiets, maar zeker ook de moeite waard zijn de rijstterrassen (dragon’s backbone rice terraces, type maar in Google en je wil er heen :slight_smile: ) die je ook makkelijk vanuit Guilin kunt bezoeken voor een één daagse wandeling bijvoorbeeld! Wij zijn met de trein vanuit Chengdu naar Guilin gegaan, koste iets van 35 euro wel 24 uur onderweg maar treinen in China is een hele belevenis en prima om in te slapen. Persoonlijk zou ik er voor kiezen om minder lang in een stad te blijven en wat meer tijd te besteden rondom Guilin en Yangshuo maar dat is persoonlijk. Chinese steden zijn nogal druk. Xian is mooi, maar het terracotta leger heb je in een dag gezien, en de bezienswaardigheiden ook wel, zeker als je smorgens al aankomt. En wat wil je in Chengdu gaan doen? De stad zelf is leuk maar als je al andere steden gaat bezoeken vond ik deze niet zo bijzonder. De panda’s natuurlijk wel! maar het scheelt of je naar het breeding centre gaat of ze in de natuur wil zien wat heel wat meer tijd kost maar ook heel wat meer voldoening geeft. Ik zou overwegen om Chengdu over te slaan maar dat is puur persoonlijk. Goed dat je veel tijd uit trekt voor Beijing! Super stad!!

In Chengdu is meer te zien dan alleen de panda’s. Bijvoorbeeld de Wuhou tempel en de Wenshu tempel zij n zeker een bezoek waard. Peoples park is erg leuk om rond te lopen en thee te drinken. In dit park recreëren de Chinezen echt met dansen, muziek etc. Ook erg de moeite waard vond ik het Jinsha Site Museum, dat in een buitenwijk van Chengdu ligt. En vanuit Chengdu kun je natuurlijk een een of meerdaagse trip maken naar de grote Buddha van Leshan en de heilige berg Emeishan.

Zeker dat in Chengdu meer te zien is dan panda’s! Maar aangezien heel de reis al vol zit met steden zou mijn voorkeur uit gaan om wat tijd door te brengen in het meer “rural china” in hoeverre je daar van kunt spreken in yangshuo. En als ik dan zou moeten kiezen zou ik Chengdu weg laten, de tempels zijn idd mooi maar in Beijing zie je ook veel tempels en voor de afwisseling is de omgeving van Guilin dan leuk. Maar dat is puur persoonlijk.