Reis China via Hong-kong to Guilin 09/2009

We zijn een belgisch koppel van 57 jaar, we vertrekken voor de 2de maal naar China van 19/9 tot 10/10. We vliegen via Hong-kong, waar we een week zouden blijven om daarna naar Yangshuo te gaan naar een Taichi school voor een of twee weken.
Graag zouden wij inlichtingen ontvangen wat betreft : Hostels in Hog-kong en omgeving, reis naar Guilin/Yangshuo ? best per vliegtuig of per trein ?,hostels regio Guilin/Yangshuo ?
Dank bij voorbaat,

Gilbert & Paulette:BELGIUM: :dag:

Over de reis tussen Hong Kong en Guilin kan ik u niet adviseren, maar vanuit Beijing ben ik al twee maal in Guilin/Yangshuo geweest. Indien u niet meteen met een taxi kunt doorreizen naar Yangshuo vanaf het vliegveld in Guilin, adviseer ik u om dan slechts 1 nacht in Guilin te verblijven. Guilin is zeker geen mooie stad, maar van daar uit kunt u 's ochtends of met de bus naar Yangshuo (zeer goede verbinding) of per boot. Met de boot (een karavaal van toeristenschepen) duurt de reis ongeveer 3 uur, maar deze toch voort u door een schitterend landschap. Ieder hotel in Guilin kan tickets voor u reserveren. Vraag wel om de goedkopere Chinese prijzen, desnoods met behulp van een behulpzaam Engelssprekende Chinees. Dit kan een hoop geld besparen.

In Yangshuo zijn veel hotels en guesthouses. Probeer een guesthouse net buiten de weststreet te vinden (reserveren niet altijd nodig), zodat u geen last heeft van alle restaurant en bar geluiden. Net buiten Yangshuo heeft een Nederlander een soort resort: www.yangshuo-outside.com , zelf ben ik hier nooit geweest, maar e-mail contact is mogelijk.

Yangshuo is werkelijk schitterend, echt een aanrader. Heel veel plezier in China.