Ik ga in januari een lang weekend naar Moskou, echt super veel zin in, visa zijn binnen en is nu alleen nog kwestie van tas inpakken, ben benieuwd hoe koud het gaat worden
vandaag lekker schaatsen, wel druk schaatsavondje met eerst 500-1500 en daarna 300 estafetten en marathon maar wel gezellig onder het genot van wat oliebollen
ben trouwens erg benieuwd of bij mijn ouders de kerstboom al staat, bij mij in huis is op wat kerstkaartjes na de kerstsfeer ver te zoeken
trouwens ben al paar keer langs glazen huis gekomen, alleen gister was mij niet op gevallen dat ilse de lange daar zat, toch wel weer jammer om die gemist te hebben maar goed…
Er is weer koffie, thee, verse jus d’orange en appel-wortel sap. Voor wie wil.
Ik ga zo lekker eerst even wiien en dan op pad, moet een paar dingetjes nog voor de kerst vandaag doen. Komt goed allemaal. Heb zin in de kerstdagen, wordt weer een gezellig feestje!
Nog 1 zware dag werken en dan heerlijk vrij t/m 5 jan!
Ik wens jullie ook allemaal hele fijne kerstdagen! Geniet ervan!
Ik pak even een spappel. Heb net getennist, 2e wedstrijd van het toernooi en deze dik gewonnen. Maar aangezien we de 1e net verloren hebben en de andere tegenstanders de volgende wedstrijd ook (waarschijnlijk) dik gaan winnen, liggen we er sowieso uit… :frown:. Volgende keer beter.
Oud & Nieuw staat zga vast, waarschijnlijk feesie in de Effenaar :teeth:, dat gaat gezellig worden.
Ik duik zo op tijd mijn bed in, morgen vroeg beginnen, kan ik mooi op tijd naar huis om nog een laatste boodschap te doen.
Er is weer koffie, thee, verse jus d’orange en lekkere verse andere sapjes.
Vandaag is het het hier al echt feest. Mijn lief hoeft maar een halve dag te werken, de rest van de dag krijgen ze vrij, zodat iedereen zich voor kan bereiden op kerstavond. Wij gaan na zijn werk eerst even een vriendin van ons naar het vliegveld brengen. Zij gaat kerstmis in Engeland met haar familie vieren.
Heb gisteren trouwens nogal iets radicaals gedaan: namelijk mijn haar laten afknippen! Hahaha! Ik was mijn lange haar zo beu. Ben echt super blij met mijn nieuwe koppie!
fijn als je in Duitsland werkt, want dan heb je met zulke dagen gewoon vrij :king:
Vandaag nog even de laatste nieuwsbrief voor Cambodia-Dutch maken en versturen en een paar kleine boodschapjes doen.
Vanavond staat er niets gepland, maar ik bak lekker pannekoeken voor ons en erna zullen we wel naar een kerstfilmpje kijken. Kerstdagen op bezoek bij ouders en schoonouders.
In Nederland nu nog een 2e feestdag, hier in Spanje alweer een werkdag. Er is dus weer koffie, thee, verse jus d’orange en ik maak ook appel-wortel sap.
Hebben goed gefeest. Op kerstavond lekker gegeten en het feest ging, zoals gewoonlijk, door tot de kleine uurtjes. Gisteren nog gezellig gaan lunchen met de resten van het kerstavondmaal. Was nóg te veel!
Vanavond gaan we dus eten bij Nederlandse vrienden, een soort van “onze eigen 2e kerstdag”! Heb er zin in, ze hebben een cochino (biggetje) gekocht. Zal heerlijk zijn!
Sow, dat was een gezellige “Nederlandse 2e kerstdag in Spanje”. De cochino smaakte heerlijk! Was wel nogal een uitdaging om die in de oven warm te krijgen hahaha. Heb er leuke foto’s van, kan ik hopelijk na het weekend wel ff op mijn website zetten.
Vanmorgen lekker even relaxten. Er is koffie, thee en verse sap voor wie wil. In de middag rijden we naar Torremolinos om een Nederlandse vriendin te bezoeken die daar op vakantie is. Blijven we tot morgen. Erg gezellig dus.
Hoop dat iedereen 'n leuke kerst heeft gehad. Ik had een beetje pech, had het kunnen aan zien komen, maar okee, 2e kerstdag lag ik dus met koorts in bed en veel :slapen:, gisteren nog een beetje en vandaag is de koorts weg, maar het gevoel in mijn koppie nog nie, veel stomen en net met zout water gegorgeld (bleh, das vies). Hierdoor helaas 2 etentjes moeten afzeggen. Heb wel optimaal van veel Kerstfilms kunnen genieten, vooral die kinderkerstfilms e.d. super gewoon.
Hoop dat ik voor Oud&Nieuw weer helemaal ben opgeknapt. Want dat wil ik zeker niet missen, eerst lekker feesten, dan 1 jan. s’avonds etentje bij mij en dan 3 jan… jawel… mijn verjaardag. Dus eigenlijk heb ik de komende dagen nog genoeg voorbereidingen te doen.
Er is weer koffie, thee, verse jus d’orange en zelf neem ik een heerlijk appel-wortel sapje.
Balen Barbara, dat je ziek was. Ik hoop dat je hoofdje gauw weer beter aanvoelt en dat je oud-en-nieuw optimaal kan vieren!
Het weekend was super. Erg gezellig geweest in Torremolinos, heerlijk Indonesisch gegeten (mijn vriendin is van geboorte Indonesisch), op een stapelbed geslapen (haha, dat was toch wel weer eens spectaculair! ;)). Gisterenochtend samen ontbeten en toen mijn vriendin naar het vliegveld gebracht. snik
Daarna zijn wij doorgereden naar Estepona waar ik gereserveerd had in een Spa. Was nog voor de verjaardag van mijn lief, hebben daar de hele ochtend erg genoten. Onderweg richting Jerez ergens geluncht en toen naar de zus van mijn lief, waar we een klein verrassingsfeestje hadden voor de verjaardag van een nichtje. Heel gezellig allemaal!
Ben wel super verkouden geworden, is die tijd van het jaar weer, hè… Gisteren was het heel erg, maar het is toch ook wel weer goed losgekomen in de spa. Vandaag is het geloof ik wel wat beter, maar nog niet echt super…
Ach, laat de pret er niet door drukken, mocht het als nog erger worden, dan ga ik vanaf 2 januari wel uitzieken hahahahaha! Vandaag en morgen in ieder geval rustig aan doen. Wellicht is het dan ook al weg!
Oh, jij nu ook al snipverkouden, Caroline. Het zal idd wel de tijd van het jaar zijn. Bij mij komt het steeds wat losser, dus over een paar dagen zal het vast nog beter gaan. Dadelijk lenscontrole, zal me goed inpakken, want ik zie nog veel witte autodaken van de vorst. Maar heb wel veel zin om weer even naar buiten te gaan.
Mag ik ook zo’n gezond sapje? Die vitamientjes kan ik wel gebruiken.
Hahahaha, yeps, die sapjes zijn echt geweldig en geloof me, appel-wortel blijft tot nu voor mij nog de lekkerste combi. Heb ff op internet gesnuffeld en vond deze site: juicen.nl is for sale. Interested? Contact us | Make an offer, nog 3 handige receptjes. Grappig, de combi’s die blijkbaar mogelijk zijn.
Wie heeft er in NL inmiddels geschaatst?! Dat kan nu toch?! Of niet?! Zal er eindelijk weer eens een 11 stedentocht komen?!?!?!?!
Ik had wel een beetje schaatsen tijdens de rit naar m’n werk pfffff was best glad op de Duitse Autobahn zeg. Ben blij dat die saaie dagen voorbij zijn, is toch niet echt mijn ding, maar het ligt ook een beetje aan het koude weer. Geef mij maar fijn tropisch weer :zon02:
Doe mij ook maar zo’n sapje en dan doe ik nog even wat voor m’n baas.
Hahahahahaha, goed van je Robert, dat je nog wat voor je baas doet. Ik heb een hele kan appel-wortelsap gemaakt, dus je kan zo veel pakken als je wilt!
Heb net trouwens super lekker geluncht met: BOERENKOOL MET ROOKWORST!!! :D:D:D Oooooh wat was dat toch weer ontzettend lekker, verrukkelijk gewoon! Was echt al weer super lang geleden dat ik dat gegeten had. En om helemaal eerlijk te zijn: het was de eerste keer dat ik het zelf gemaakt heb!
Ben toch even on-line. Tegen de gewoonte in, daar ik niet aan het werk ben…
Carolina hoe kom jij aan boerenkool???
Ik maak regelmatig hutspot (mijn kids vinden dat geweldig), maar boerenkool is mijn favoriet en eet ik alleen de weinige keren dat ik in Nederland ben. Hier kan ik het niet vinden (en ook goede rookworst niet).
Dus als je het hier hebt gevonden: VERTEL!
Tja… blush :redface: Was van 't weekend dus in Torremolinos en daar is de Nederlandse winkel (er zijn er zelfs 3 inmiddels geloof ik, maar alleen het Kruideniertje in Carihuela Park-Palace is ook zaterdagmiddag en zondags open). Kon het toch niet laten ff binnen te wippen.
Daar hebben ze vele HAK-groenten en nu hadden ze gewoon ook ROOKWORST (helaas niet van UNOX, maar die van de hema was toch ook erg goed).
Het was voor mij járen geleden dat ik het gegeten had. Was echt overheerlijk gewoon!!!
Ik neem lekker even een glaasje citroenlimonade. Nog iemand iets?!
ik hoop dat iedereen hier een fijne kerst gehad heeft!
Ik heb een heerlijke kerst gehad, ben weer lekker thuis bij mijn ouders en het is hier heerlijk!
Vandaag voor het eerst op natuurijs geschaatsd wat natuurlijk nog veel mooier is dan al die schaatswedstrijden bezoeken. Op mijn blog al wat foto’s van de eerste dag natuurijs weer deze winter! dat er nog velen mogen komen!
Ik moet iets opbiechten… ik kan niet schaatsen… Maar ik ben wel een winterfan, dikke pakken sneeuw enzo vind ik super. Maar na 2 bevroren tenen (door te kleine schaatsen) en elke keer door mijn enkels gaan heb ik het opgegeven. Maar wel leuke foto’s, en die graspollen boven het ijs uit.
Ben dan eens eindelijk aan mijn Mada-reisverhaal begonnen. Daar ben ik nog wel even zoet mee. Dan de foto’s. Maareh, Curley Sue is weer begonnen dus ik duik weer snel voor de tv, vind ik zo’n leuke film.
Tjonge, ben het helemaal beu die verkoudheid. Eerste dagen koorts en ontzettend veel geslapen en nu dat het helemaal los zit, kan ik niet slapen, want zodra ik ga liggen komt het weer dicht te zitten, pffff … Iemand een goede remedie? Ik wil morgenavond weer fit zijn.
Maar ja, wel mooi vroeg op dus, grote lijst boodschappen gemaakt voor het etentje met Nieuwjaar, dus ik ga zo maar eens op pad, is het nog lekker rustig.
Eerst een vitamine-kick. Gooi even alles doorelkaar wat ik hier kan vinden om een lekkere smoothie te maken, appel, druiven, banaan en sinasappel.
Wie heeft daar ook wel zin in? Een kopje thee of koffie mag ook, die staan klaar.