al met al een goede tip.
als je LMO is goedgekeurd, en je heb dus ook een joboffer getekend,
stuur het dan niet op, maar neem je
paspoort,
job offer,
LMO,
een kopie van je school diplomas voor het gebied waarin je wil werken,
en 150 dollar voor de nieuwe vergunning, en ga over de grens de states in, dan wordt je omgekeerd bij de grens, (niks ernstigs ofzo, ook geen gevolgen voor de volgende keer als je de states in wil, dus niks om over in te zitten)
en dan treed je weer canada binnen, en dan heb je diezelfde dag nog een werkvergunning.
veel beter dan dat je 6 week moet wachten op antwoord.
als er meer vragen zijn, dan hoor ik het wel.
heel veel succes,
groetjes jasper
hey cavok
dat kan inderdaad heel lang gaan duren.
als je een aproved LMO hebt en met natuurlijk een goedgekeurd job offer, dan is het veel sneller om weer canada binnen te treden.
mensen die burger zijn van een land die geen visum nodig hebben om canada binnen te komen, hebben de mogelijkheid om bij het intreden van canada bij de grens de werkvergunning aan te vragen.
normaalweg heb je daarvoor een VOG nodig, maar aangezien je al een werkvergunning hebt gehad, en je in tussentijd van je vorige VOG de hele tijd in canada hebt gewoond, heb je dat niet nodig.
(je zou dit wel nodig hebben als dit je eerste werk/verblijfs vergunning is in canada.
het aanvraag formulier dat je naar vegreville stuurt heb je niet nodig.
de enige dingen die je nodig hebt zijn
1:approved job offer
2:aproved Labour Market Opinion
3:paspoort dat geldig is voor de gehele tijd dat je in canada verblijft
4:behaalde diplomas en certeficaten om te laten zien dat je ervaring hebt met de werkzaamheden die je gaat doen in canada
5:c$150 voor de nieuwe werkvergunning.
nou is jou werkvergunning nog wel geldig, dus ik denk dat je ook een paar centen moet betalen voor de amerikaanse visa waiver moet betalen,
dat was volgens mij U.S.$24 maar dat weet ik niet 100 % zeker.
nou weet ik niet precies hoe dat zit, maar volgens mij moet je de aanvraag die je hebt ingestuurd cancellen.
dus dan moet je nog maar eens naar dat fijne piano deuntje luisteren.
want volgens mij mag een officier bij de grens niets doen als er al een proces aan de gang is.
en volgens mij kun je dat over de telefoon cancellen.
bij de grens om de states in de komen kun je gewoon zeggen wat je van plan bent. daar doen ze helemaal niet moeilijk over.
gewoon dat je ff een paar minuten de grens over wil om canada te herintreden voor een nieuwe werkvergunning.
bij de canadese grens vroegen ze mij of ik van plan was te emigreren.
heb ik ook gewoon verteld dat als mijn nieuwe baan goed beviel, dat de mogelijk er dan wel in zat dat ik dat ging doen.
ik kreeg een glimlach, en dat was alles.
laat even weten hoe alles is gegaan,
en als je nog vragen hebt, dan hoor ik dat graag.
groetjes en veel succes jasper