Info gevraagd over mijn retour vlucht

Hallo,

Sinds gisteren heb ik eindelijk me verlenging binnnen van me visum:smile:. Mij man sponsord mij in de family class inside Canada.

De verlenging van mij visum had ik aangevraagd voor 6 maanden, ik heb een visum gekregen voor 12 maanden. Helaas kan ik mij ticket nu niet verlengen naar een jaar later en ik kan het ook niet omboeken tot een open ticket. De maatschappij waar ik mee vlieg heeft geen mogelijkheden voor mij.:confused: En alles wat ik voorgesteld heb is afgewezen, ik verlies me retour ticket nu.

Weet iemand of het een probleem is als ik een open work permit ga aanvragen, of als ik mij visum weer zou moeten verlengen, en ik heb geen retour ticket?

Groetjes:dag:

Marjon

Jammer van de retourticket. Wellicht naar het vliegveld gaan, inchecken en weer naar huis gaan. Krijg je in ieder geval je punten, denk ik.

Voor CIC zal het niet zo’n probleem worden. Zorg dat je genoeg spaargeld houdt om een ticket terug te kopen, dat wordt ook geaccepteerd.

Hoi Marjon,

Als ik het goed begrijp ben je op dit moment in Canada en mag je nog een jaar langer blijven. Is er een reden dat je je ticket wil omboeken? Wil je terug naar Europa reizen ofzo? Voor de emigratie zal je dat ticket niet meer nodig hebben, ik bedoel maar dat je voor die 12 maanden om zijn toch zeker een werkvisum zal hebben. En eens je een werkvisum hebt is dat meestal geldig voor 1 jaar en dit kan je blijven verlengen totdat er een beslissing gevallen is in verband met je Permanent Resident status.

Hopelijk heb je daar wat aan!
Vele groetjes,
Ann :slight_smile: