Werkvisum verlengen

beste mede forum leden,

zoals somige weten loop ik stage in canada bij een scheepstimmermans bedrijf, helaas is mijn werkvisum bijna afgelopen dus het wordt tijd om hem te verlengen (mijn baas bied mij een baan aan)

ik heb hier alleen een paar vraagjes over die ik niet op canadese website ziet staan.

-ik heb nu een gesloten werkvisum maar dat wil ik veranderen in een openvisum zodat ik bij meedere bedrijven kan werken, hoe kan ik dat omzetten ?

-ik heb begrepen als je werkvusm verlengend dat je dan de komede twee jaar goed zit of moet je elke jaar je visum verlengen.

-waar kan je visum verslengen (kantoor, ik ben nu op vakantie in victoria is hier een kantoor ? omdat via het internet vind ik maar niks.

heel erg bedankt alvast groetjes Tim

-ik heb nu een gesloten werkvisum maar dat wil ik veranderen in een openvisum zodat ik bij meedere bedrijven kan werken, hoe kan ik dat omzetten ?

Welk visum heb je nu? Een young professionals? als je een open werkvisum wilt, kun je je aanmelden voor een working holiday visum (1jr geldig).

-ik heb begrepen als je werkvusm verlengend dat je dan de komede twee jaar goed zit of moet je elke jaar je visum verlengen.

Hangt van het contract van je werkgever af, de max is volgens mij 3 jaar.

-waar kan je visum verslengen (kantoor, ik ben nu op vakantie in victoria is hier een kantoor ? omdat via het internet vind ik maar niks.

Formulieren invullen en opsturen: http://www.cic.gc.ca/english/information/applications/extend-worker.asp

Hoi Tim,

Linda heeft je al een eind op weg geholpen. Wat is je huidige werkvisum? Vanaf daar kunnen we kijken of je in aanmerking komt voor verlenging of wat het beste is voor een nieuw werkvisum.

heel erg bedankt voor het helpen,
sorry dat ik zo laat reageer, dit kom mede doordat ik helemaal geen laptop of pc heb waardoor het erg moeilijk is om dingen op te zoeken.

ik heb een work permit case type :20 misschien zegt jullie dat wat ?
nogmaals deze visum is een jaar geldig en ik mag niet bijklussen bij andere bedrijven omdat dat staat in visum.
dit vind ik erg jammer vandaar dat ik hem wil omzetten in ander visum.

nu lees ik iets over skilled workers, kan deze aanvraag ook in nederland plaats vinden omdat mijn visum is bijna afgelopen.
als ik beschik over deze visum ben ik dan vrij, zit ik dan niet vast aan 1 werkgever ?
tips zijn altijd welkom

groetjes Tim

Ik kan niets over type 20 vinden. Ik heb ook een type 20 work permit, maar dat zegt weinig (alleen dat het een tijdelijk werkvisum is).

Als je nog geen gebruik hebt gemaakt van de International Experience visa, kun je die proberen aan te vragen. Meer info op de website van de ambassade in Berlijn. Vanaf november kun je waarschijnlijk pas weer een visum aanvragen voor 2011.

Anders kun je proberen een werkvisum aan te vragen via “change conditions or extend your stay in Canada as a worker” (wel flink wat leeswerk en vereisten).

beste jurjenb,

ik heb change conditions helemaal doorgelezen maar ik vond niks over een open werkvergunning ? kan dit kloppen
heel erg bedankt gr Tim

Vanaf dit punt kan je het beste contact opnemen met de CIC Hotline. Ik ben er niet zeker van of je met jouw specifieke situatie ook een open werkvergunning kan krijgen. Ik kan bijvoorbeeld in aanmerking komen voor een open werkvergunning met ditzelfde pakket, vanwege mijn PR-aanvraag. Wat de afwegingen zijn voor open/gebonden voor mensen die reeds in Canada verblijven/werken, weet ik niet.

ik heb al vier keer het nummer bebeld, het nummer staat achter het werkvisum papier. als ik dit nummer beld krijg ik een keuze menu en niet iemand waarmee ik kan spreken.
mijn probleem zit er niet tussen.

gr Tim

Ha, het is inderdaad een beetje een puzzel om met iemand te spreken maar het is wel mogelijk. Je moet even een paar menu combinaties proberen, volgens mij als je via het menu voor permanent residency volgt (volgens mij iets van Optie 1, dan nog een keer 1 en dan misschien 3 (weet niet de exacte volgorde meer…) dan word je op een gegeven moment door verbonden met een medewerker. Er zijn nog een aantal andere menu opties waarbij je uiteindelijk doorverbonden wordt. Erg makkelijk maken ze het allemaal niet… Je hebt de beste kans om 's ochtends iemand te spreken aangezien je ook regelmatig te horen krijgt dat het te druk is en dan wordt de verbinding gewoon verbroken… :tssk:

p.s. als je onder de 30 bent, kun je ook voor een Working Holiday Visum of Young Professional gaan. Een stuk eenvoudiger en sneller in aanvraag en daar kun je in ieder geval weer 2 jaar mee verder…

Je moet inderdaad om Canadese werktijden bellen (stelletje ambtenaren). Probeer soms op 0 te drukken, doorgaans krijg je daarmee direct een medewerker aan de lijn (alhoewel dit de laatste keer voor mij niet werkte bij CIC).

Via het menu voor Permanent Residency zou zeker mogelijk moeten zijn, dit heb ik enkele keren gedaan (wel een flinke wachtrij).

op de 0 drukken helpt inderdaad, maar druk niet te vaak, want het is net of reageer je te agressief.
gewoon op 0 drukken net ff horen wat ze te zeggen hebben, en dan halverwege weer op nul drukken. na 3 a 4 keer wordt je doorverbonden met een medewerker