Whp visum --> toeristen visum

Hoi,

Ik vroeg me af of 't mogelijk was om, nadat mijn jaar voorbij is (met mijn WHP visum) Om 't dan om te zetten naar een Toeristen visum, zodat ik nog kan gaan reizen. ('t cruise contract van mijn zusje verloopt 10 dagen nadat ik klaar ben, zou leuk zijn als we samen konden reizen, familie zien en dan met z’n 2en weer naar huis.) En ik dacht ergens gelezen te hebben dat 't kon,…weet alleen niet meer waar.
Zoja hoe lang van te voren moet ik dit dan regelen?

Bedankt!

Ik heb hier iets gevonden:

Maar volgens mij gaat dit juist over het verlengen van je verblijf als toerist na zes maanden.
Maar misschien vind je van hieruit meer info.

Groetjes, Anja.

hey Nahtalie,

Wat jij wil kan idd, wij gaan dit nl. ook doen en hebben het al uitgezocht, je moet gewoon bij Canadian costum service langsgaan en vragen om het om te zetten van WHP naar tourist !

Hey Remco,

Je bedoelt de immigratie dienst op 't vliegveld of,…?? En hoelang van te voren?
En is dat gratis? (in die link van Anja wat ik zo snel zag, waren er kosten aan verbonden)

Maar ben in ieder geval al blij dat 't kan :smiley:

Beste mensen,

In Januari wil ik graag naar Canada voor een Work Holiday program. Ben nu bezig met de de WHP Visum aanvraag. Vraag me alleen af hoe het nou zit met de gegevens die je allemaal moet meesturen.

Moet je een bewijs meesturen dat je verzekerd bent en dat je voldoende geld op de rekening hebt staan?

Zo ja, mag dit dan een eigen geschreven en ondertekende verklaring zijn of moet dit een officieel document van de verzekering en/ of de bank zijn?

Alvast veel dank,

Ik hoop dat iemand me uit de brand kan helpen.

Wil het hele pakketje zo snel mogelijk de deur uit doen.

Gr. Jordi