In september eindigt ons jaar in Canada (Ottawa) op een WHP. In principe moeten we dan dus terug. Maar nu willen we toch wel graag wat langer blijven op een toeristenvisum om nog wat delen van het land te zien (iets te veel geworked ipv geholidayed :-)). Heeft iemand ervaring met of ideeen over deze procedure? Ik weet dat je een toeristenverblijf via een formulier kunt verlengen, over deze specifieke zaak vind ik echter niks…
Dank!
Dennis en Astrid
Tsja, ik heb helaas geen antwoord maar wel een beetje hetzelfde probleem…haha… Van ons eindigt het WHP ook in september en wij zouden graag langer willen blijven…gewoon een soort van verlengen…Ik weet dat je het WHP niet kan verlengen maar wellicht wel met een werkvisum. Net zoals jullie het willen verlengen met een toeristenvisum. Ik kan er ook niks over vinden. Hebben jullie inmiddels al wat info gevonden of nog niet?
Van WHP naar Toeristen visum heb ik vorig jaar gedaan, is niet zo moeilijk, zolang je er maar op tijd bij bent!
http://www.cic.gc.ca/english/visit/extend-stay.asp (en rechts staan nog wat links)
Je moet (als ik het goed heb) minimaal 30 dagen voordat je visum verloopt opsturen.
Ik zat vorig jaar nog in de stress want had het op tijd opgestuurd maar de wachttijden waren langer geworden, heb toen gebeld, en zolang je het op tijd hebt opgestuurd,…mag je blijven.
(Je aanvraag is nl in behandeling)
Succes!