Hoi! Zijn er op dit moment nog meerdere mensen die wachten op een working holiday visum voor Canada? Ik heb nog geen application to apply ontvangen en vroeg me af wie hier ervaringen mee heeft en hoelang jullie in totaal hebben gewacht voordat alles geregeld was?
Hallo fmk11, Mijn dochter heeft zich rond begin december ingeschreven in de Pool voor een WHP en kreeg maandag 18 januari een uitnodiging om haar aanvraag te bevestigen. Hier krijg je exact 10 dagen de tijd voor. Als je op deze uitnodiging vervolgens ingaat, krijg je een hele lijst met gegevens die je binnen 20 dagen moet gaan aanleveren. Wij hebben het reageren op deze uitnodiging pas zo. 24 januari bevestigd om zo nog een week tijdwinst te verkrijgen. In die tijd hebben wij alvast de vereiste VOG aangevraagd bij het Gemeentehuis met daarbij een kopie van de uitnodingsbrief van de Ambassade.
Momenteel hebben we de nodige stukken al geupload, maar let goed op hoe stukken aangeleverd moeten worden. Pasfoto met het juiste formaat en juiste aantal pixels, CV in het Engels met het Canadese briefformaat, die tevens moet voldoen aan de Canadese maatstaven en zo zijn er nog wel wat zaken waar je rekening mee moet houden. Wellicht heb je onderstaande gids al, maar liep hier bij toeval tegen aan. Mocht je het al hebben dan laat je het maar staan en anders doe je hier je voordeel maar mee. Wanneer heb jij je eigenlijk ingeschreven?
Hey,
Hoe staat het met jullie visums?
Ik kreeg 8 februari mijn invitation en heb alle documenten 2,5 week geleden opgestuurd.
Wachten duurt lang!! Ik hoop zo dat ik het visum krijg Canada is geweldig.
Hoi Miranda, wij hadden ons WHP binnen 3 weken binnen.
Oke wat mooi! Ik heb het visum gister gekregen. super blij