Het is bijna zover. De visa worden per begin 2014 beschikbaar gesteld voor iedereen die graag wilt backpacken en werken of stage wilt lopen in Canada! Ben er vroeg bij want de visa zijn snel op wanneer ze vrij gesteld worden!
Groetjes Team Stagehuis
Ik wil heel graag de working holiday visum aanvragen.
Wat is de ervaring met de duur van de aanvraagprocedure? (er staat gemiddeld 8 weken)
Maar misschien als ik er op tijd bij ben dat het maar ongeveer een maand duurt? Enige ervaring mee toevallig?
En wanneer zal het beschikbaar gesteld worden? Zal het volgende week al zijn?
BVD!
ik had whp rond binnen 3 weken
Dat is al erg snel! Zou mij heel goed uitkomen als het zo snel gaat.
Kan je het ergens bijhouden hoe lang het duurt?
Is dat uit betrouwbare bronnen of naar aanleiding van het bericht op IEC zelf? Als ik namelijk zo kijk naar hoe lang het afgelopen jaren duurde en kijk hoe vaak het nu weer uitgesteld word ben ik bang dat het nog wel ff duurt… al hoop ik het tegenovergestelde want heb me tickets al geboekt voor eind maart hehe
Vorig jaar ging het rond februari open. Maarja early January kan tm maart zijn geloof ik.
Ja op de website staat gemiddeld 8 weken.
Op de volgende website staat dat de visa voor Nederland niet voor ‘early 2014’ verstrekt worden. Zie Canada and the Netherlands.
Begin 2014 is natuurlijk niet zo specifiek. In het meest gunstige geval betekent het dat de visa voor Canada deze maand nog worden vrijgegeven, maar dit kan bijvoorbeeld ook februari zijn. Hier is helaas geen duidelijkheid over.
Nadat je je hiervoor hebt aangemeld duurt de aanvraagprocedure van een working holiday visum ongeveer 6 tot 8 weken.
Groetjes,
Team Stagehuis
Good evening!
Ik ben brand new op dit forum en wil dit jaar samen met mijn vriend graag de aanvraag doen voor het Working Holiday Visum voor Canada!
Ik heb alleen een brandende vraag (een heleboel eigenlijk maar laten we met één beginnen…): is het ook de bedoeling dat er een VOG ingezonden wordt bij de aanvraag? Ik lees dat dit in eerdere jaren in de meeste gevallen wel zo was maar heb het idee dat alles dit jaar net wat anders is aangezien het voor het eerst geheel digitaal gaat. Ook staat er niets over op de site van de ambassade onder het kopje ‘required documents’ en alle info op andere forums is dus nog aan de hand van de “oude” aanvraag methodes 
Als het wel nodig is: iemand enig idee HOE dit aan te vragen? Staan er documenten online of moet ik gewoon naar de gemeente toe?
Alvast super bedankt!