Visum in Canada

Deze zomer (vanaf juli 2017) gaan mijn vriend en ik hoogstwaarschijnlijk voor een jaar naar Canada (Edmonton-Alberta). Wij gaan daar werken als au pair bij een Nederlands gezin.

Wij hebben aan het begin van deze maand een Working Holiday Visa aangevraagd. Ik heb nu een ‘invitation to apply’ gekregen die ik binnen 10 dagen moet ‘beantwoorden’.
Nu las ik dat het visum ingaat in het jaar dat je je visum hebt aangevraagd. Is het dan zo dat dit visum in 2016 nog ingaat? Of is dat anders bij een aanvraag in december?
En heeft iemand enig idee hoe groot de kans is dat ik wel een visum krijg en mijn vriend niet? Hij heeft het visum namelijk 5 minuten eerder aangevraagd en heeft nog niks gehoord (ik weet ook wel dat ik super snel bericht heb gekregen).

Ik kon deze informatie niet vinden op internet en ik heb al een mail gestuurd, maar daar heb ik nog geen antwoord op gekregen. Bellen mag alleen maar als Canadese inwoner.

Ik ben wel van plan om morgen even te bellen naar de Canadese ambassade in Den Haag, maar misschien dat iemand hier ook ervaring heeft.

Zijn er ook mensen die weten hoe het proces daarna verloopt? Is het aanvragen van de VOG goed te doen? En zijn de wachtlijsten bij de huisarts in Amsterdam voor de medische keuring lang? Moet je voor Canada nog extra bloedprikken of foto’s laten maken?

Alvast bedankt!

Binnen het Wereldwijzer Canada forum is er ook een :

En meer specifiek

Heb je daar al eens rondgekeken ?

Of nog :

Succes vast !