ben net terug van mn vriend
mn vriend wilde niet dat ik naar huis ging. ik wilde dat natuurlijk ook niet, maar wil graag mn opleiding afmaken dat ik in ieder geval iets heb mocht de relatie ooit fout gaan. heb eigenlijk niet zoveel zin meer om naar school te gaan. mn opleiding duurt nog 2 jaar en 8 maanden met stages erbij. en ook wil ik mijn rijbewijs nog even halen.
hoelang hebben jullie erover gedaan om Turks te leren?
moet nog 1.5 jaar naar school…is dus best wel te doen.
idd…soms denk ik ook…voorwat ga ik nog. maar 't is wat je zegt, zo heb je iig altijd wat om op terug te vallen.
pfff lang, maar moet eerlijk zeggen dat ik er niet veel voor heb gedaan, hoewel ik me mondeling prima red gaan schrijven en lezen nog niet goed. Ben afgelopen jaar naar school geweest en heb daar echt veel geleerd, mar het is voor mij te lang geleden dat ik op school heb gezeten en trek dat niet meer…
Ga volgend jaar een taalcursus in Istanbul volgen en hoop dan eindelijk na 4jr zowel mondeling als schriftelijk goed Turks te kunnen.
Ik denk dat als je jong bent en nog op school zit het wellicht makkelijker is, niet qua tijd maar qua opnemen en onthouden…
Hallo…
Ik woon nu pas 1.5 jaar in Turkije…
Hoe gaat mijn Turks: Kan alles verstaan, praat het zelfs, kan het lezen en zelfs schrijven!
Wat heb ik ervoor gedaa: Eerlijk gezegd niks, als je er eenmaal woont dan gaat het gewoon vanzelf, je moet wel!
Turkse TV, Radio, Vrienden, Familie, overal om je heen Turks!
Maar bijv. mijn collega die woont hier nu al 8 jaar en haar Turks is niet zo goed, ik denk ook inderdaad dat het que leeftijd verschilt en de een vangt iets gewoon sneller en gemakkelijker op dan de ander!
Heel veel succes met het Turks leren en als je het echt wil dan lukt dat ook!
-xxx- Türkiye’den Selamlar.