Woonruimte zoeken , do's and donts

Beste mensen,

Naast het zoeken van werk ben ik momenteel ook hard bezig met vinden van woonruimte. Leven in hostel is leuk om mensen te ontmoeten. Maar ja, ik ga niet komende half jaar (of meer) met vier man in een ruimte slapen en dat gesnurk aanhoren. Dus ga ik een kamer of flat zoeken. Nu weet ik wel waar je ongeveer kan kijken. Maar

• bestaat er in Canada ook zo iets rechten en plichten huurder?

• Wat mag een verhuurder vragen en wat niet etc?

• Volgens mij wordt een deel van gehuurde kamers gewoon handje contantje geregeld. Maar dat is in A’dam ook zo. Dat is natuurlijk een risico.

Als jullie verder tips hebben dan hoor ik ze graag.

Groeten,

Dragon

Ik heb wel een link voor je, maar die is specifiek voor Alberta. Regels kunnen per province verschillen.

http://www.landlordandtenant.org/splash.aspx

Hallo Dragon,

Aan je locatie te zien zit jij in (de omgeving van) Vancouver momenteel. Ik ga zelf in December die kant op en ben benieuwd of en hoe jij inmiddels woonruimte hebt geregeld? En welke huurtarieven je hier ongeveer kunt verwachten? Als je evt. nog andere tips hebt hoor ik dat natuurlijk ook graag!

Cavok

Hallo Cavok,

Ik heb wel tips voor je om te vinden. Ik heb gevonden via de Craigslist. Maar in hostels staan er vaak ook advertenties vinden. Huurtarieven zijn verschillend. Als je in Downtown zit dan betaal je meer. Ik zit in een buitenstad net over de grens van Vancouver. Ik loop in 10 min naar Vancouver. Ik betaal 450 CAD (inclusief). Mn kamer is 12m2.

Verder wat betreft tips voor vinden van woonruimte. Praat altijd met je huisgenoten en of je huisbaas. Als je een kamer gaat huren is er vaak geen contract. Gebruik je common sense.

Star niet blind op locatie in downtown. Ze zijn vaak duur en snel verhuurd. Kijk ook in buitensteden. Vooral als je een kamer kan vinden die dicht bij een metro of bus station zit

Soms worden er kamers verhuurd waar je met TWEE personen in moet zitten. Je deelt dus een kamer met twee mensen. Vraag goed na.

Succes met jacht op kamers.

Heyhey,
Ik ga eind Augustus naar Calgary, Alberta voor een jaar…
Nu ben ik ook opzoek naar een kamer (voor zowel mijzelf als mijn Canadese vriendje…) Maar hoe hebben jullie dat precies aangepakt?
Ik heb al wel een aantal keer op een aanbieding gereageerd, maar daar krijg ik nooit een reactie op…
Tips? :slight_smile: :confused:
B.v. heel veel dank!