Woning zoeken/vinden in Vancouver

Hey allemaal!

Ik ben van plan om in maart 2007 in Vancouver te gaan wonen en werken! Dus ik ga deelnemen aan het Working Holiday Program!

Wie o wie heeft ervaring met het vinden van een woning downtown?? Ik zou heel graag een flatje willen huren, maar heb geen idee hoeveel dat kost. En het liefst nog gemeubileerd!

Ook zoek ik meteen een huisgenootje, die net als ik, dezelfde plannen heeft! Ik blijf daar zowiezo minstens een jaar. En stel als ik vast werk heb gevonden, dan probeer ik mijn visum te verlengen!

groetjes
Cindy (Ace1)

Hey Cindy,

Ik zit al in Vancouver met n WHP visa! Woning vinden zal niet zo makkelijk zijn! Veel verhuurders checken je “financial credits” die je uiteraard nog niet opgebouw hebt! De prijzen voor n 1 kmr app (woonkamer+slaapkamer) beginnen bij ong $600 (ver buiten centrum) tot $800+ (downtown). Verder zijn mensen hier erg gesteld op persoonlijk cotact ipv via mail etc. Je kunt iig ff checken op http://vancouver.craigslist.org/ ook voor jobs is dit n erg goede site! Imo kun je t beste opzoek gaan naar n kamer en bij iemand inwonen of zorgen dat je de eerste tijd in n hostel oid kunt verblijven en van daaruit zoeken! In downtown is de beste oplossing voor t vinden van woonruimte rondlopen! Alle app gebouwen adverteren hun beschikbaarheid bij de voordeur (+/- 2 wkn van te voren) maar zoals al gezecht dat is bijna onmogelijk omdat je geen “financial credit check” zult doorkomen!
Anyways, gotta go!
Als meer vragen hebt …!?
Gr.
Paul

Hallo Cindy,

Het lijkt me dat je toch wat moet kunnen vinden in Vancouver. Dat is vrienden van mij destijds ook gelukt. Kijk eens op http://apartmentguide.ca/
Daar vind je vrij veel informatie.

Groeten,

Theo

Hey Paul! Superbedankt voor je info! Maar woonkamer+slaapkamer beginnen bij 600 dollar dus. En zit daar douche/toilet ook inbegrepen of…? En is het meestal incl gas, water, licht?
Wat leuk dat je daar al zit trouwens! Hoelang zit je eral?

Thanks Theo!

Oh guys, nog iets!

Is een 500 square feet apartment groot of niet? Hoe moet ik me daarbij voorstellen? Wat raden jullie mij aan ? Minstens hoeveel square feet?

hoi cindy

Euhm… 500 sq. f. is ong 150 m2, niet heel erg groot maar goed te doen! Met z’n 2en (als vrienden) is niet echt n aanrader! De een slaapt in de slaapkamer en de ander dan dus in woonkamer! Gas doen ze hier bijna niet aan alles gaat op elektriciteit. Wij betalen met z’n 2en zo’n $30 p/m! Dit is dan wel met de kachel uit(zomer! :nod: ) maar met n pc die 24/7 aanstaat! Douce en toilet zitten gewoon in t app en dus inbegrepen! Zo ook n fornuis en koelkast zijn meestal inbegrepen maar je goed je bent opzoek naar iets gemeubileerd dus dan is dat er sowieso!
Ik zit hier al sinds half mei! Echt n super stad! Super mooie omgeving en over t algemeen relaxte atmosfeer! Echt heel anders dan in NL! Mensen zijn vriendelijk en open! Aan de andere kant ook heel veel daklozen, maar buiten het normale bedellen en rondhangen heb daar niet veel last van! (downtown dan tenminste).
Gr.
Paul