Beste allemaal,
Kijk eens op http://www.curakamers.nl/ voor huisvesting op Curacao:smile:.
Groet,
Peter
Beste allemaal,
Kijk eens op http://www.curakamers.nl/ voor huisvesting op Curacao:smile:.
Groet,
Peter
hallo, weet iemand een veilige plek waar ik met mijn gezin (meisje van 2 jaar jonge van1 jaar en man) zou kunnen wonen? Het hoeft geen villa te zijn als het maar veilig is. Een knus huisje is al voldoende.
Gr. Sacha
Misschien is het handig om in een resort te gaan wonen. Dat is heel kindvriendelijk en ook erg veilig, omdat het bewaakt is. Ik ga een jaar op het Recompensa Park wonen, maar bijvoorbeeld ook Seru Coral is een bekend park waar je voor langere tijd of zelfs permanent kan blijven wonen. Wel belangrijk om met een kindje veilig te zitten!
Een prima plek om te wonen is Sunset Heights, maar het vinden van een vrije woning kan lastig worden. Appartementen zijn er wel, ga er gerust eens kijken.
Er zijn een aantal wijken waar je maar beter niet kunt wonen en ik kan alleen maar 1 advies geven…luister niet naar de makelaars, die zijn alleen geïnteresseerd in het verhuren van een huis. Of je er dan wel of niet veilig woont is voor hen niet van belang.
Wil je weten of een wijk veilig is of niet vraag het dan na bij Nederlanders die bekend zijn in die desbetreffende buurt, bij collega’s van het werk etc. Sommige buurten zijn zeer inbraak gevoelig en daar wil je simpelweg niet wonen, zelfs niet wanneer je geld toe krijgt.
Tralies is vrijwel standaard bij alle huizen en dat is niet voor niets. Laat huizen zonder tralies dan ook maar voor wat ze zijn (alleen op Sunset Heights zou je nog zonder kunnen).
Hou ook rekening met de windrichting (de wind komt altijd uit het Oosten) en de ligging van het huis. Ligt je porch (terras) uit de wind dan is dat misschien handig bij het lezen van de krant, maar het kan dan wel knap warm worden. Zelfde geldt met de ligging van de ramen t.o.v. de wind. Geen wind in huis betekent dat de airco continu aan moet en dat kost zeer veel geld.
Wat je ook doet, huur in ieder geval niet blind een huis oftewel ga niet af op foto’s die je krijgt toegezonden. Ga eerst naar het eiland, leer de buurten een beetje kennen en ga dan op zoek naar een huis in de goede buurten.
Als laatste tip…zorg dat je wegblijft van de rook van de Isla, dat wil je je kinderen (en jezelf) absoluut niet aandoen.
Weer hallo,
nou super bedankt voor julie reaktie daar heb ik echt wat aan
toevalig hebben wij een huis gehuurd van een nederlander bij seru coral hi hi wat grappig dus daarzit ik al goed.
Heeft iemand van jullie een idee hoe Bonaire is om te wonen??? Ik weet dat het rustig is maar dat vinden wij niet zo erg.
Sacha