Wonen/werken voor drie maanden

Hallo Beste lezers,

Ik wil per 8 februari (2010) voor drie maanden naar St. Maarten. Ik ben net afgestudeerd (MER - HBO), en wil gaan genieten van het eiland:vak02:!!Omdat ik drie maanden op het eiland wil verblijven zoek ik huisvesting en een parttime/fulltime baan.

Weet iemand een vacature site van St. Maarten zelf? Het hoeft niet perse gerelateerd te zijn aan mijn opleiding, het lijkt me ook leuk om bijvoorbeeld met jongeren te werken, of bij een organisatie die iets doet voor de mensen rechten op het eiland of een christelijke organisatie.

Heeft iemand misschien huisvesting 500 tot 600 dollar p.m. (of waar kan ik op internet zoeken naar huisvesting?). Alvast bedankt voor het lezen en helpen.

Nog een paar andere vragen:
*Met welk werk kan je het beste rondkomen als ‘vakantieganger’
*wat verdien je ongeveer?
*kan je rondkomen van het geld wat je daar verdiend?
*Zijn er meer mensen op het eiland voor korte duur? Zoja hoe bevalt het?

Vriendelijke groet:dag:,

Myhr

Hoi Myhr!

Wat antwoorden op je vragen!

Heeft iemand misschien huisvesting 500 tot 600 dollar p.m. (of waar kan ik op internet zoeken naar huisvesting?).
Het is moeilijk om iets te vinden op het internet. Dan kan je beter de daily herald kopen als je op st. maarten bent en hopen dat er een geschikt apartement in staat! Meestal komen er elke dag wel nieuwe advertenties bij dus dat scheelt!

Nog een paar andere vragen:
*Met welk werk kan je het beste rondkomen als ‘vakantieganger’
Gewoon geld sparen om van rond te komen! Het is moeilijk om een goed betaalde baan te vinden voor 3 maanden. Er zijn veel horeca gelegenheden op sxm misschien kan je dat proberen. Hou er wel rekening mee dat veel beroepen buiten de overheid 6 dagen per week in beslag nemen!!!

*wat verdien je ongeveer?
minumumloon ligt naar mijn weten rond de $600 a $700 excl. tips als je in de horeca werkt

*kan je rondkomen van het geld wat je daar verdiend?
Ligt eraan hoe hard je werkt!

*Zijn er meer mensen op het eiland voor korte duur? Zoja hoe bevalt het?
Ik woon zelf ongeveer 5 maanden op St. Maarten. Ik vind het heerlijk en wil niet meer weg!!

Succes en heel veel plezier!

1 like

Hallo Myhr,

ik ben zelf ook aan het voorbereiden (vanaf begin dec '09) om komende zomer 2010 daar te gaan wonen en werken.
Ik ben al 2 keer met vakantie geweest op het eiland en het bevalt mij goed.
Zelf ga ik over een paar weken nog even op de laatste verkenningstocht daar.
Ik heb mijn zwager daar wonen en dat geeft een beetje lucht bij de voorbereidingen.
Ik heb voor mijzelf een checklist gemaakt wat afgewerkt moet worden vóór ik ga.
Best veel moet ik zeggen!

• Salarissen zijn niet hoog op het eiland
  • Wat huis/appartement huur betreft, ben je vrijgezel dan is het handig als je een appartement
    zou delen met iemand, want een beetje appartement rondom een goede buurt ben je al gauw 1000 USD kwijt.

Een kennis van mij gaat de benedenverdieping van zijn net gebouwde villa verhuren vanaf 1 feb. tot einde zomer 2010, in de buurt van Philipsburg…7 minuten met de auto.
Ik weet niet of je interesse hebt, moet je maar ffe kijken.
Niet handig als je alleen de huur moet opbrengen…denk ik. Wel samen met iemand of zo.
Ik heb het al gezien, 2 slaapkamer, moderne keuken, woonkamer enz enz.

Goed, als je nog vragen hebt, misschien dat ik nog snel een paar kan antwoorden.
Succes verder.
gr
steciboy.

1 like

Super bedankt voor de reacties. Het plan is aangepast. Ik ga (over 2 weken) voor drie maanden naar Curacao, en vanuit Curacao ga ik island hoppen :wereld: ik heb er in ieder geval echt heel veel zin in :zon02:

Goededag,

Ben je al vertrokken of heb je nog goede tips voor een 18jarige die 1jr wil werken?
groetjes Maddy