Hallo
Ik ga binnenkort voor een job naar Sint Maarten. Alle actuele informatie over levenstanddaard, belastingen, veiligheid, woonkosten, energie, sportactiviteit zoals zeilles, wandelen of fietsen is welkom.
alvast bedankt,
Liesbeth
Hallo
Ik ga binnenkort voor een job naar Sint Maarten. Alle actuele informatie over levenstanddaard, belastingen, veiligheid, woonkosten, energie, sportactiviteit zoals zeilles, wandelen of fietsen is welkom.
alvast bedankt,
Liesbeth
Halloo…Mijn man en ik zijn van plan naar St. Maarten te vertrekken…graag willen wij meer weten mbt wonen (wat kost een woning om te huren…middelmatige comfort), met welk inkomen kun je goed rondkomen, hoe zijn de lokale mensen en wat betreft transport op het eiland…kun je makkelijk een auto hebben…graag alle info is welkom
Hoi,
Wij zijn zelf vanuit Nederland naar St. Maarten geëmigreerd. We wilden in eerste instantie een beroep doen op Dos Mundos, maar helaas is dit niet langer mogelijk. Zij regelen alles vanuit en Curacao, maar sinds 10 oktober 2010 zijn Curacao en St. Maarten aparte landen. Voor ons was het dus een en al ellende tijdens het immigratieproces. Daarom hebben we besloten er werk van te maken.
Sinds kort helpen wij mensen bij het emigreren naar St. Maarten. Vaak worden de kosten betaald door de werkgevers. Wellicht dus voor jullie interessant. Ga naar moving2sxm.com voor meer informatie.
Grt. Mette
Hi Liesbeth,
Wat is je situatie? Ik ben zelf 24 en ben van plan opnieuw op Sint Maarten te gaan wonen en werken. Ik heb er eerder 5 maanden stagegelopen.
Heb er een keer gefietst, maar dat kan ik niet aanraden. Het is niet zo dat de fiets daar wordt gebruikt voor woon-werk verkeer. Dat overleef je waarschijnlijk niet
Je kunt vanaf 500 dollar aan een woning komen die je deelt met Nederlandse studenten. Maar goed, ik weet niet of dat voor jou van toepassing is.
Geef me maar een gil als je meer wilt weten!
Gr,
Robbert
Mijn vrouw en ik gaan daar om te werken…dus een studenten huis deken met nederlandse studenten is absolute geen optie…
Hallo Rbrtt,
De situatie zoals je schets is niet op mij van toepassing. Gezien mijn leeftijd zullen studenten niet op me zitten te wachten, daarnaast ben ik zelf gesteld op privacy. Ik kijk uit naar een appartement met 2 slaapkamers en indien mogelijk een gemeenschappelijk zwembad. Dan kan ik voor en na mijn werk baantjes trekken.
Ook wil ik graag fietsen, wandelen en zeillessen nemen. Zijn daar geen mogelijkheden voor?
Groet,
Liesbeth
Ik heb het forum al een beetje doorgelezen en ik geloof dat je voor een dergelijke woonsituatie zo’n 1600 dollar kwijt bent met zijn tweeën. Maar dat heb ik gelezen: ik heb dus nooit zelf zoiets gehuurd: ik deelde dus een woning met 3 anderen. Pin me er niet op vast!
Natuurlijk zijn er mogelijkheden tot wandelen: je kunt gaan ‘hiken’ met een lokale gids. Dan beklim je bijvoorbeeld de heuvels aan de Nederlandse kant.
Je kunt ook fietsen: je huurt dan een mountainbike-je. Een helm is ook geen overbodige luxe, die huur je erbij. Besef wel dat het erg warm is en dat je heuvel op en af moet. Je moet er een goede conditie voor hebben! Je kunt het best fietsen aan de Franse kant, waar het wat rustiger is qua verkeer (en betere wegen). Ik heb daar maar weinig tot geen mensen dagelijks op een fiets gezien. Het is echt voor recreatie.
Zeillessen nemen, dat kan vast wel. Geen ervaring mee, maar lijkt me sterk dat ze dat daar niet hebben. Je hebt natuurlijk rond Sint Maarten de jaarlijkse Heineken Regatta en ik weet dat er een “Yaught club” is, voor mensen met een jacht. Zoiets is er vast ook wel voor mensen die zeilen. Je hebt ook tennisveldjes e.d.
Groeten!
Robbert
Hoi Liesbeth,
Fietsen is wel wat gevaarlijk hier, maar dat zul je snel genoeg zien. Zoals ik het nu in kan schatten ben je wel een actief persoon. Wellicht zijn er op het eiland activiteiten die je bijvoorbeeld regelmatig op kunt pakken i.p.v. fietsen? Je kunt hier natuurlijk leren windsurfen (wil ik ook nog steeds leren!) of extremer kitesurfen. Je kunt leren zeilen (ik woon zelf in Simpson Bay aan het strand bij de ingang van de lagoon en zie regematig zeilklasjes voorbij komen). Daarnaast kunt je gaan hiken. Als het een keer een wat regenachtige dag is, dan kun je heerlijk actief aan de slag in het stukje tropische regenwoud. Ga naar http://www.loteriefarm.com/hiking.html voor meer info. Erg mooi daar!! Ik zwem graag dagelijks (als het weer mee zit). Je kunt naar een fitnesschool. Verder kun je hier overal tennissen (doen wij) en is er een hokey-/voetbalclub. Genoeg te doen dus :-).
Verder over veiligheid en waar te wonen. Wij hebben zelf eerst in Oyster Pond een huis gehuurd. Echt prachtig daar en heerlijk rustig. We werden letterlijk wakker van de apen soms haha… Na 3 maanden zijn wel verhuisd naar Simpson Bay. Aangezien we hier nieuw waren, wilden we graag in een wat drukkere en levendigere omgeving wonen. Wij zijn 32 en 33 jaar oud en de gemiddelde leeftijd in de wijk waar wij woonden lag iets hoger. Huizen hadden allemaal grote gates en ik kwam er eigenlijk nooit iemand tegen. Daarnaast was het een roteind overal vandaan. We wilden 's avonds een hapje eten, dan ben je al snel 30-45 min onderweg (afhankelijk van het verkeer). Dat zijn dingen om over na te denken dus. Hebben jullie zelf een voorkeur van waar je zou willen wonen? Dan kan ik daar misschien wat meer over vertellen. Ik ben zo onderhand overal wel weten kijken naar huizen namelijk.
Ik hoop dat je hier wat aan hebt. Wil je nog meer weten, let me know!