Hallo wie kan mij informatie geven over het leven op aruba. Ik heb een baan aangeboden gekregen in het ziekenhuis en hou netto 3550 over. wij zijn een gezin met 2 kids. Is het mogelijk om hiervan te leven
mvg
steven
Hallo wie kan mij informatie geven over het leven op aruba. Ik heb een baan aangeboden gekregen in het ziekenhuis en hou netto 3550 over. wij zijn een gezin met 2 kids. Is het mogelijk om hiervan te leven
mvg
steven
praten we over euro’s of gulden?
Maar het lijkt me genoeg, hangt ook van je vaste kosten af.
Guldens
ik denk dat het voor een gezin met 2 kinderen erg krap is. woonkosten zullen gemiddeld 2000 bedragen, huur en electra en water.(ligt natuurlijk aan waar je gaat wonen en wat voor huis maar je zult toch minimaal slaapkamers nodig hebben) boodschappen zijn ongeveer net zo duur als in NL. en dan wil je waarschijnlijk nog auto rijden en verzekeren etc.
Ik woon zelf niet op Aruba, maar de vriendin van mijn vader komt daar vandaan.
Het leven op Aruba is vrij duur, zeker in vergelijking tot de omringende eilanden.
Zou je man daar ook nog gaan werken of niet en zo ja als wat?
Ik weet wel boodschappen zijn daar echt duur omdat alles geimporteerd wordt en er weinig van het eiland zelf komt. Waar zou je gaan wonen op aruba?
Ik zal nog even aan haar vragen of het te doen is met het bedrag wat jij hebt genoemd.
absoluut geen vetpot en aangezien je partner niet zal mogen werken, immers daarvoor moet een eigen werkvergunning worden aangevraagd en dat kan alleen als er ook een baan wordt gevonden, en die liggen hier nu niet voor het oprapen, zou ik er eigenlijk niet aan beginnen. vuistregel is dat je ongeveer 1/3 van je salaris moet verwonen en op aruba een huis huren voor ongeveer 1000 florin met kinderen gaat niet lukken. zonder kinderen zou het een leuk avontuur kunnen zijn en het ziekenhuis is best wel een goede werkgever hier op het eiland, maar met kinderen zou ik er maar eens een goed over nadenken. zeker als je misschien ook in NL nog met lasten zit (eigen huis, partner die baan op moet geven).