Het is moeilijk om in te schatten wat je nodig hebt op Aruba om een normaal leventje te leven met een gezin met 2 kinderen.
Kan iemand ongeveer aangeven hoe hoog een inkomen ongeveer moet zijn om een redelijk en modaal leven te leiden op het eiland?
Natuurlijk is dat voor iedereen anders en afhankelijk van ieders uitgave patroon en levens standaard. Maar ik probeer een beeld te krijgen van een gemiddeld salaris van een kostwinner waarmee je net als in Nederland je vaste lasten kunt betalen maar af en toe ook nog eens iets leuks kan doen.
Geen buitensporig uitgave patroon dus en geen vergelijking met wat een toerist uitgeeft.
Ik hoop op wat bruikbare antwoorden.
Wij waren met zijn tweeën hadden een huur van 600 gulden per maand (zonder airco). Huurprijzen zijn relatief hoog.
We hadden een inkomen van 2600 gulden per maand. Hier konden we goed van rondkomen en deden ook nog behoorlijk wat leuke dingen. Voor een gezin met twee kinderen kan ik me voorstellen dat de kosten iets hoger liggen.
Hopelijk kunnen jullie hier wat mee, vraag anders gerust.
met kids is airco toch best lekker hoor.
wij hadden dat op onze slaapkamers.
huurden een huis met 2 verdiepingen en bij de slaapkmaers airco.
kosten 1100 ex per maand
en dat is 10 jaar geleden !
ook een appartement van 850 gehad, maar toch te klein met 1 slaapkamer voor ons 4tjes. dus ik denk dat je niet uit moet gaan van 600 guldens, eerder in euro!
Daar heb je zeker gelijk in. Wij hadden wel airco maar betaalde die per tik. Dat koste ook nog aardig wat per maand extra.
Een heel huis huren is idd prijzig. Wij hadden een ruim appartement maar een gedeelde woon/slaapkamer. Dit is met kinderen natuurlijk niet erg praktisch.
Nou, aardig wat reacties. Dat maakt het steeds helderder. maar echt zicht op wat een redelijk modaal salaris is heb ik nog niet.
Ik zal zo rond de 4000 gulden netto gaan verdienen., mogelijk iets meer. komt dat een beetje in de buurt om een leuk leven te leven op Aruba?
Ik woon momenteel op Aruba, en samen met m’n vriend verdienen we netto iets minder dan Afl. 4000. We hebben een klein appartement, kosten per maand Afl 900 zonder airco de rest incl.
Dan komen daar nog de kosten bij van de auto, naast belasting enz, is de bezineprijs hoog. Boodschappen zijn ook prijzig, afl 800 per maand zijn we daar zeker aan kwijt.
Dus ik denk dat Afl 4000 per maand voor een gezin best krap is, zeker als je een groter huis moet huren, zeker afl 1500 tot 2000 per maand.
Daarin tegen kun je hier een heleboel dingen doen die weinig kosten en is Aruba een hele fijne plek om te wonen.