Graag kom ik met mensen in contact die de stap hebben gemaakt om Nederland vaarwel te zeggen en zich ik Thailand gevestigd hebben.
Ik woon nu bijna 20 jaar hier, dus stel je vragen maar.:zon02:
goeidag ik vroeg op het forum wat, maar krijg nog geen antwoord. ik ben 65 jaar, gehuwd met een thaise, en we hebben een huis in thepsathit. ik las dat je 65000 bath elke maand moet hebben voor een jaarvisum. mijn aow+ pensioen is 44000 bath. als ik voor 10 maanden naar thailand ga, en 2 maand in holland verblijf (ik blijf ingeschreven staan in holland ) moet je dan ook aan die norm van 65000 bath voldoen ? dit wil ik graag te weten komen.
hoi,
voor een jaarvisum:
marriage visa: 400,000 baht in bank
retirement visa: 800,000 baht in bank
of een inkomen van 40000 bath per maand (marriage visa) en voor een retirement visa 65000 bath per maand
Volgens mij kun je niet in Nederland ingeschreven blijven als je maar 2 maanden per jaar in Nederland bent, maar dat maakt voor de Thaise Immigratie Dienst niet uit.
Voor een non-immigrant Marriage visum moet je OF een maandelijks inkomen van THB 40,000 hebben OF THB 400,000 op een Thaise bankrekening (een combinatie schijnt niet mogelijk te zijn).
Voor een non-immigrant Retirement visum moet of OF een maandelijks inkomen van THB 65,000 hebben OF THB 800,000 op een Thaise bankrekening OF een combinatie van die 2.
In jouw geval: je hebt een inkomen van THB 44,000 per maand en moet je de rest op een bankrekening hebben en dat is THB 272,000. Doe voor de zekerheid maar THB 300,000 in verband met koerswisselingen.
ik zou graag met een ervaringsdeskundige in contact willen komen die de stap gezet heeft om te gaan emigreren
Dit om te voorkomen dat ik of iets vergeet of teveel stappen zet.
hi.
Als ik 50 ben kan ik 2 dingen doen om langdurig in thailand te blijven:
retirement visa en 800.ooo op de (thai)bank of bewijs inkomen p.mnd 1300 euro?
klopt dit.?
zijn er de afgelopen maanden nog heftige veranderingen gekomen in Thailand.in de papierenmolen?
De visa afgifte is erg verscherpt en goed gecontroleerd tegenwoordig.
Inschrijven in Thailand gaat niet,heb ik vernomen,enkel bij de ambassade klopt dit?
Of moet je je koopcontract meenemen zodat je kan aantonen dat je ingeschreven wilt worden.
Zoja,wat aan papieren moet je meenemen naar Thailand? gezondheids verklaring/verklaring inkomen nl/ legalisatie/ uitschruijfbrief gemeente?
graag het antwoord hierop?
dank je wel mannen !!
groet
frank
“Voor een non-immigrant Retirement visum moet of OF een maandelijks inkomen van THB 65,000 hebben OF THB 800,000 op een Thaise bankrekening OF een combinatie van die 2.
In jouw geval: je hebt een inkomen van THB 44,000 per maand en moet je de rest op een bankrekening hebben en dat is THB 272,000. Doe voor de zekerheid maar THB 300,000 in verband met koerswisselingen.”
De enige verandering die ik heb horen melden is dat men een maandelijks netto inkomen van Euro 1250 moet kunnen aantonen bij de aanvraag van een non-O; voor de rest zou ik even de website van het consulaat of de ambassade bezoeken.
Inschrijven bij de Ambassade in Bangkok is vrijwillig en kun je online doen. Vooral belangrijk bij ongeregeldheden (je wordt san per email/sms op de hoogte gebracht).
Inschrijven in Thailand is niet nodig; je aanwezigheid wordt automatisch geregistreerd met behulp van je “arrival-card” en/of de periodieke meldingen bij Immigratie.
Sommige lang-verblijvers laten zich bijschrijven in de Tabien Baan (huisregistratie), maar dit is ook een vrijwillige kwestie.
Papierwerk wat je mee moet nemen naar Thailand: alles wat relevant is voor je visum/verlengingen.
dank je wel Joep,
En als ik nu me zou willen inschrijven bij de immi of consulaat ben ik dan ook ingezetene? van Thailand.
Ik ben 49 nu,en heb al me (duo entry) genomen voor de komende vakantie. (altijd handig om te hebben)
ik heb vernomen om mee te nemen : respectievelijk,
-huur/koopcontract + blauwe boekje /
-gez.heidsverklaring /
-bewijs inkomen /
-of saldo op de bank= bekend /
-uittreksel uitschrijving gemeente NL/
-buza stempel
-uittreksel geb register
ben ik nog wat vergeten? en hoe oud mogen de papieren zijn.? 3 mnd of 6 mnd ?
let me know before I go))
groet
frank
comment:
In Nederland ingeschreven staan,als je maar 2 maanden daar bent, kan inderdaad niet.
Je moet je dan laten uitschrijven.
…