Verhuizen naar thailand, iemand informatie?

heb begrepen dat ze de visa regels wederom gewijzigd hebben
heb een thaise vrouw en boven de vijftig jaar
willen over een tijdje nederland ontvluchten
wat ik uit het oerwoud van regeltjes begrepen heb moet je een inkomen van 1450,00 euro pmnd hebben en een bedrag van 800.000 bath op de bank hebben staan
klopt dit zo’n beetje ?

Nee dit klopt niet. Het is of of! Of een bedrag op de bank, of een maandelijks bedrag. De jungle van de visa regels zijn echt niet zo moeilijk. Je moet er alleen even rustig de tijd voor nemen.

Veranderd is dat je vermogen niet meer meetelt. Vroeger was voldoende aals je kon aantonen dat je 400.000 THB op een Thaise bank had staan. Nu gaat het erom dat je een maand inkomen van minimaal 40.000 THB hebt. Als je tenminste officieel getrouwd ben met een Thaise en een huwelijksakte heb.
Vraag om een marriage visa, inplaats van een retirement visa. Voor een retirement visa geld 65.000 baht per maand.

Leon en Mario
bedankt
voor de informatie
gr
frank

Vroeger was voldoende aals je kon aantonen dat je 400.000 THB op een Thaise bank had staan. Nu gaat het erom dat je een maand inkomen van minimaal 40.000 THB hebt.

Het is of/of, dus ook een bedrag op de bank volstaat, of een combinatie van beide.

klopt, mijn vergissing. Het is nog steeds of/of.

Voor een complete aanvraag moet je het volgende overleggen:

[ol]
[li]Immigration Form 7[/li][li]Copy of passport[/li][li]A 4 cm. X 6 cm. Photograph[/li][li]A 1,900 baht application fee[/li][li]Marriage Certificate[/li][li]Birth Certificate (if any)[/li][li]Financial evidence showing financial status of the husband[ol][/li][li]Bank account pass-book, personal bank statement of the account owner.[/li][li]Evidence indicating income along with related documents. If receiving pension, a document of pension payment certified by the embassy or consulate of the country that pays pension is needed.[/li][li]In case of working in Thailand, Work permit and evidence of tax payment are required.[/li][/ol]
[li]Documents indicating Thai nationality or permanent residence of the wife such as identification card (ID), census registration address / residence identification, or passport (in case that the wife is a permanent resident)[/li][li]A record of interviewing the applicant and his wife.[/li][li]Applicant must accompany his wife to the Immigration Bureau office to certify of all the documents. The couple will be able to confirm that they are still husband and wife.[/li][li]Evidence certified by the applicant’s embassy or consulate showing the applicant’s marital status.[/li][li]The officials reserve the rights to examine or ask for additional documents from the applicant if necessary.[/li][/ol][ol]Wife of Thai nationality:
[li]TM. 7[/li][li]Passport copy[/li][li]Passport picture (4x6 cm)[/li][li]Application fee 1,900.- Baht[/li][li]Marriage certificate[/li][li]House register and identification card of wife[/li][li]Birth certificate of children (if any)[/li][li]Interview record of applicant and wife[/li][li]Applicant must accompany his wife to the Immigration Bureau office to certify of all the documents. The couple will be able to confirm that they are still husband and wife.[/li][li]Financial documentation:[/li]- Bank statement and copy of bank account showing at least 400,000.- Baht deposit

• Employment evidence, work permit, and tax documentation showing an income of at least 40,000.- Baht.
    [/ol]Je gaat naar Thailand op basis van een 3 maanden (90 dagen visa) en die zet je in Thailand om met behulp van al deze documenten in een 1 jaar visa.

Klopt toch niet. De visa regels zijn per 1 oktober 2006 gewijzigd, maar de website van de Thaise immigratiedienst geeft nog steeds de oude informatie.
Voor wie voor 1 oktober 2006 een visum had op basis van een huwelijk met een Thai geldt de inkomenseis van 40.000 baht of een vermogen van 400.000 baht minimaal 3 maanden voor het verlengen van de visa op een Thaise bankrekening hebben.
Voor wie na 1 oktober 2006 een visum voor gehuwden aanvraagt geldt dat men aan de inkomens eis van 40.000 baht per maand moet voldoen.

Zie bijvoorbeeld http://www.lawyer.th.com/National_Police_Office_Order_Oct_2006.pdf

voor een overzicht van de diverse visa en voorwarden die daaraan worden gesteld.

Om terug te gaan naar de orginele vraag kun je overigens na 3 jaar onafgebroken verblijf in Thailand een permenent residency permit aanvragen.

Mario bedankt
ben heel wat wijzer geworden !

Boven de 50 kun je natuurlijk ook een retirement visum aanvragen.

Een riteremnet visa kan ook. Maar dan moet je aan strengere eisen voldoen. Dus waarom zou iemand dat willen?

Een riteremnet visa kan ook. Maar dan moet je aan strengere eisen voldoen. Dus waarom zou iemand dat willen?

Ik kan het me ook bijna niet voorstellen dat iemand dat zou doen, maar: bij een retirement visum kun je volstaan met geld op de bank (weliswaar 800,000 Baht). Dus als iemand geen regelmatig inkomen heeft of geen officieel inkomen heeft maar wel geld op de bank kan dat een oplossing zijn.

Een goede reden om voor een retirement visa te gaan is dat het binnen een paar uur lokaal geregeld is. Een marriage visum wordt beoordeeld in Bangkok en ook komt er iemand kijken of je wel echt samenwoont.

het kan nog anders, als je geen inkomsten uit Nederland geniet.
je start een bedrijf samen met je partner wel is waar op haar naam,
daarna ga je trouwen en zij kan overleggen dat ze genoeg verdiend om jou te onderhouden.
je krijgt dan een jaar visum 3 x daarna een permante visum het enige wat er verlangd word is dat er per half jaar 6000 BTH belasting word beltaald.
misschien een tip voor jongere onder de 50 net als ik dus 555555555

Volkomen waar. Ik ben er automatisch vanuit gegaan dat er nu ook voor een retirement visa een inkomens plicht zou zijn en voor nieuwe gevallen de 800,000 baht regel niet meer zou gelden. Maar dat is inderdaad niet het geval. Weer wat geleerd!

Kan Iemand Mij De Rente Perc. Vertellen,
Dank Ton

Hou je vast:
0.5 % op een spaarrekening en 2% op een drie-maanden-deposito bij Siam Commercial Bank
Zie ook **http://www.scb.co.th/index_en.shtml **(onder “What’s new”)

Overigens wordt er nog bronbelasting op geheven.

dankje wel,
ik krijg hier op 30 maanden 17.5 %

ik krijg hier op 30 maanden 17.5 %

waar is hier?

dominicaanse rep.

Historically, since the first monetary emission in 1948, the peso was worth about the same as a United States dollar.

During the 1980’s and 1990’s the exchange rate for U.S. dollar vs. Dominican peso was as follows:

* 1984 $US 1 to RD$ 3.45
* 1993 $US 1 to RD$ 14.00
* 1998 $US 1 to RD$ 16.00
* 2002 $US 1 to RD$ 20.00
* 2006 $US 1 to RD$ 32.00