Hoeveel op thaise bank ( gehuwd )

hallo mensen,

ben gehuwd in thailand en ga er nu wonen.
mijn vraag is hoeveel bath moet men jaarlijks aantonen ???
heeft hier iemand ervaring mee.

alvast mijn dank, peter 13 :chin:

Als het gaat over retirement visum obv gehuwd zijn met thaise: 400.000 baht op thaise bankrekening, of hetzelfde bedrag in maandelijkse termijnen aantoonbaar.

1 like

Bedankt steven, en ziet er mij een vrolijk kindje uit op de foto.
mijn spruit is nu 4 maanden, begin al goed te reageren op alles,
de rust is gedaan hahahaha

mvg peter13

Gewoon ter informatie, maar heb je altijd 400.000,- Bath nodig op een Thai bankrekening als je trouwt met een Thaise?

Nee, (quote Steven): “of hetzelfde bedrag in maandelijkse termijnen aantoonbaar.”
Dus een inkomen van minimaal THB 40,000 per maand.

Klopt, dat had ik ook gelezen. Dus het is of/of. Maar waar het mij om gaat, in dit voorbeeld gaat het om een ‘‘retirement visum’’. Mijn vraag is, stel ik zou nu trouwen met een Thaise, en ik ga niet met pensioen, moet ik dan ook elk jaar 400.000 bath op mijn bankrekening kunnen aantonen? geldt deze regel voor iedereen?

Je kunt inderdaad ooit voor de keus komen te staan, of verblijven op een “marriage visa” of een “retirement visa”.
Sommigen vinden een “marriage visa” verlenging eenvoudiger en kiezen dus daar voor, uiteraard scheelt het ook THB 400,000 “vastgezet” kapitaal.
Helaas zijn er immigratie-kantoren die de keuze maken…ben je ouder dan 50 jaar, dan ben je dus gepensioneerd en dien je te verblijven op een extentie gebaseerd op retirement.

Combinatie mag ook.

Als ik dit goed begrijp is er bij een ‘‘marriage visa’’ ook geen 400.00 Bath nodig? Dat zou helemaal top zijn! Klopt dit?

Nogmaals:
Bij een marriage visa heb je de keus:

• THB 400,000 op een Thaise bankrekening OF
  • een maandelijks inkomen van minimaal THB 40,000

Het schijnt dat een combinatie van een bedrag op de bank en een inkomen bij een marriage visa niet mogelijk is.
Althans, de Immigratie website staat een combinatie niet toe.
Een law-website laat deze mogelijkheid nog toe.