Wonen in Thailand

Joseph44 je bent je wel bewust dat dit illegaal is en dat er reeds meerdere opgepakt zijn hiermee. Ik vindt het jammer dat ok deze praktijken hier op dit forum hun weg hebben gevonden. Wij als advocaten kantoor krijgen steeds meer van deze problemen binnen hoewel dit niet nodig is.
je kunt ook op eerljke manier in thailand verblijven en zelf geld verdienen denk daar eens aan.

Leeftijd voor pensionering in Thailand: 52.
Minimum maandelijks inkomen: THB 45,000
Dit is baanbrekend nieuws!
Zou je je bron kunnen vermelden?

Sorry Asmase,

Ik begrijp dat je een klantenkring probeert te werven, maar door de verkeerde informatie te geven ben je niet echt slim bezig.

De momenteel geldende criteria voor een extensie van verblijf worden geregeld door politieorder 777/2551.

Daar in staat duidelijk dat voor gepensioneerden, punt 2.22 van genoemde politieorder, de volgende inkomenscriteria gelden:

65,000 per maand (het gaat om inkomen en het hoeft geen pensioen te zijn)
of
800,000 op een Thaise bankrekening
of
een combinatie van inkomen en geld op de bank van intotaal 800,000.

De leeftijdsvereiste is nog steeds 50 jaar.

Uiteraard geldt voor 99% van de gevallen dat geen advocaat nodig is.

Geen baanbrekend nieuws, gewoon een foutje.

Hoi Mario,
Zoals altijd heb je weer gelijk.
Was juist op verschillende site’s aan het zoeken naar deze, door Asmase, veranderingen.
Gevolg NIETS nieuws gevonden, ALLES blijft bij het oude. Zou ook niet weten waar Asmase deze kwakkel vond.
MVG

Vertel, vertel, Asmase, wat is er illegaal aan het aanbieden van een cursus Thaise taal en cultuur al dan niet met de mogelijkheid om daarom een ED-visum te verkrijgen? Illegaal? Kom op joh.
Voor je een oordeel velt over het al of niet illegaal zijn van een bepaalde mogelijkheid om langere tijd te verblijven, dien je je hierin eerst te verdiepen en niet meteen te schreeuwen: illegaal!

Wij zijn een door de Thaise overheid gecertificeerde school, zijn dus bevoegd om deze cursus te verzorgen, en het is daarom dat dezelfde overheid ook brieven en documenten verstrekt, zodat onze studenten, indien zij dat wensen, een non-immigrant ‘ED’ aan kunnen vragen.
Elke 90 dagen wordt dit visum verlengd bij onze dichtstbijzijnde Immigratie Dienst, elke keer weer met documenten van de Thaise overheid.
Daar staat natuurlijk wel tegenover, dat wij door middel van rapporten aan moeten kunnen tonen, dat onze studenten minstens 80% van de lessen aanwezig zijn, en dat is tot op heden goed gelukt (bij 2 niet dus).
Ik snap wel dat je eerste reaktie is: illegaal, want ook ik weet dat er talloze ‘scholen’ zijn waarop ED-visa’s worden afgegeven, zonder dat er ook maar 1 student ooit een les gevolgd heeft, maar dat is nog geen reden om ‘mijn’ optie meteen af te doen als: illegaal.
Geeft trouwens wel te denken over soortgelijke opleidingen in ‘jouw’ regio. Daar zul je namelijk nooit of te nimmer te maken krijgen met ‘onze’ studenten, want die mogen keurig elke zaterdag op komen draven en zijn dus het beste opgeborgen in Pattaya.

kickke man kun je een heel harem van onderhouden!! man

dat thuis werk zie ik wel zitten ook niet het bedrag!!! dat maakt me niet veel uit,maar vooral HET BEZIGZIJN!! ermee,let me knw man

ik zelf zit in Pat jij? plannen!! hoor het graag van je

frank

en wat betreft naar daarheen gaan!!! is gewoon je ritmische gedrag af bouwen gewoon !! veel te warm om te werken, coaching kan als je zaakje hebt!! dan nog!! leef met zoveel geld man!!! en vertel hoe JIJ het gaat doen inzake de fiscus als je hiero ingezetene blijft de voor en nadelen!!!

hoor je greets

frank

Een intressante mogelijkheid voor een beetje bemiddelde mensen,rentenieren vanaf €350.000,in Europa niet in Thailand kan het,kijk eens op
http://www.belba.be/index.php/rentenieren-in-thailand:vak02:

komt vd website:

Uw garanties : *** gedurende 5 jaar contract duurte,bent u eigenaar van de woning***,de rest van de waarde word verzekerd door Thaise en Luxemburgse banken. Na 5 jaar krijgt u uw investeringskapitaal terug of er word een verlenging overeengekomen.

Troeven van Thailand : vriendelijke bevolking,goedkope levensstijl mogelijk zonder kwaliteitsverlies,Thailand is een zeer modern land,stabiele regering,vredesvol land,is nog nooit in een oorlog verwikkeld geraakt,de temperatuur,het ganse jaar door genieten van zalige temperaturen,veilig land met hoge ontwikkelingsgraad.

eigenaar vd woning, de grond niet dus (kan als buitenlander ook niet) krijg je daar een lease contract op of kan de grond elk moment onder je reet vandaan verkocht worden en ben je je woning kwijt?
stabiele regering in Thailand vandaar de bijna jaarlijkse verkiezingen en vele staatsgrepenlol2 de red shirts en de yellow shirts ja dat zijn echte vrienden.

Dit soort constructies is vragen om ellende voor de ‘koper’.

de site oogt ook erg amateuristisch voor een bedrijf waar je ff 350000 euri’s kan deponeren…

piramide spel komt bij me op

Mijn vraag is : hoeveel euro per maand moet ik per maand aan salaris hebben om in Thailand te mogen wonen. Ik heb mijn AOW dat rond 1000 euro per maand is. Ik weet niet hoeveel bath er in een euro gaan !! Wie kan mij goede info geven ?

Geldt de norm van jaarinkomen ook wanneer ik 1x per jaar het land verlaat en dan meteen weer terug ga naar Thailand??

Een euro is ongeveer 38 baht op het moment. Duizend euro is dus rond de 38.000 baht. De financiele vereisten voor een retirement visa is een bankrekening met een balans van THB 800,000 of een maandelijks inkomen van ten minste THB 65,000. Het mag echter - maar dit weet ik niet 100% zeker - ook een combinatie van beide zijn. Dat wil zeggen, als je een jaarlijks inkomen hebt van 38,000 baht x 12 maanden = 456,000 (zoals jij), dan moet je een aanvulldende bankbalans tonen van 344,000 (want 456,000+344,000= 800,000).

Ik zal geen 16000 euro op een bank aldaar zetten opdat ik dan het land niet uithoef.

Met je inkomen aantonend,ga je retirement visa doen en dan 1 x lekker ff het land uit,naar europa en dan later weer terug ! ! !
Ben gek op reizen,dus ik reis wel .

of denk ik te luchtig?

Misschien als je ouder wordt en slechter ter been wordt,dannnnnnnn of je moet een chick hebben is het weer anders allemaal,dan ga je weer trouwen etcetc.

Klopt helemaal, ook de combinatie van maandelijks inkomen en banksaldo is mogelijk.

Dit lijkt mij ook interessant! Ik ben 28 jaar en wil het liefs een aantal jaar van me leven met me Thaise vriendin in Thailand wonen. Lijkt me gewoon een prachtige levens evaring. Ik zal dan wat geld investeren in haar eigen bedrijfje en evt. een condo voor mezelf kopen. Mocht dat goed gaan dan is trouwen evt. ook een optie. Zijn er meer van dit soort ‘scholen’ waar ik een zaterdag cursus kan doen en dan op een ED-visa kan blijven? Ik zou deze het liefs in het noorde (lampang) willen volgen, en anders Bangkok. Was toch al voor plan om de Thaise taal beter onder de knie te krijgen en als ik het goed begrijp heb je dan geen 400.000 bath nodig op de bank? :idea:

Ik ben met brugpensioen en mijn maandelijks inkomen is ong.1250 eu.
Ik overweeg om in Thailand te gaan wonen en mijn vraag is of mijn inkomen voldoende is.

als je met brugpensioen bent zal je waarschijnlijk ook wel 50 jaar of ouder zijn in dat geval moet je een maandelijks inkomen van 65000 thaise bath hebben of een vermogen van 800000 thaise bath op een thaise bank hebben of een combinatie hiervan

1250 euro is momenteel ongeveer 48000 thaise bath dan moet je dus 224000 thaise bath op een thaise bankrekening hebben staan (12x48000=576000 800000-576000=224000) dit is ongeveer 5800 euro dit is echter met de huidige koers als de bath zo in waarde stijgt of zakt zal dit bedrag uiteraard ook moeten veranderen (ik ben uitgegaan van 39 thai bath voor 1 euro)

In CNX zijn er scholen te over. Je zou natuurlijk elke zaterdag gezellig met je vriendin naar CNX kunnen gaan; jij naar school en je vriendin naar hartelust shoppen.

1 like

Oke, dat wordt Chiang Mai dus. Weet iemand daar een school die dus ook de visums regeld en goed aangeraden wordt? Ik heb zelf geen evaring…

Wil de thaise taal toch gaan leren en op deze manier een visum regelen is dan mooi meegenomen!