hallo
wie kan me helpen.
wil in september voor goed naar thailand gaan, wil gaan wonen bij mijn
vriendin
wat voor papieren heb ik nodig
als iemand me kan helpen graag een reactie
groetjes lambeer hovens
Kan je daar niet bij helpen maar valt niet mee ben zelf net terug van 3 maanden Thailand.
Daar bij heeft je vriendin een beetje redelijk inkomen daar of heb zelf werk daar of neem je veel geld is niet rot bedoeld maar anders valt het niet mee en ben nu toch al 13 maal in Thailand geweest.
Je kan max 3 maanden blijven en haalt een visum bij de ambassade/consulaat moet allen na 2 maanden wel weer even een stempeltje halen bij immigration department en dan kun je weer maand veder daar na moed je het land uit daar zijn visum trips voor kost ± 40 euro.
Is ook mogelijk om jaar visum te krijgen maar moet dan wel behoorlijk wet geld op de bank hebben of moet aantonen dat je een inkomen heb zo bij voorbeeld pensioen enz.
Zou het zelf ook wel willen heb daar ook al 5 jaar een vriendin maar laat haar nu maar hier heen komen voor langere tijd ben bezig met MVV ze was hier eerst 3 keer op een 90 dagen visum.
Maar goed veel suc6 er mee hoop voor je dat het lukt lijkt me heel leuk laat het even weten.
Groeten Arjan
Hoi Arjan,
Wellicht wel bekend maar kan geen kwaad om het nog een keer te zeggen.
Mocht je nog geen MVV-aanvraag hebben gedaan bij de NL Ambassade in Bangkok, dan zou ik deze aanvraag absoluut indienen voor 15 maart a.s.
Als de aanvraag vanaf 15 maart of later wordt ingediend, zal je vriendin een inburgeringsexamen in Thailand moeten doen (zo’n 200 a 250 studie-uren; kosten examen 350 euro).
Mijn vriendin en ik zijn zelf ook 2 weken geleden pas begonnen en ipv 9 maart vliegt ze nu al a.s. maandag terug om in Ban Dung alle papieren op te halen, vertalen, legaliseren etc etc. Hebben dus nog 4 weken de tijd om alles in te dienen bij de Ambassade.
Succes in ieder geval met de MVV !!!
Ja danke wel weet er van maar denk dat het net lukt om voor die tijd rond te krijgen
Hallo Dave,
Wat toevallig, mijn vriendin komt ook uit Ban dung Thailand! Ik sprak haar net en ze was zeer verbaasd.
Ze komt in maart met een VKV hiernaartoe. Wat we daarna doen? Geen idee op dit moment.
Het wordt haast onmogelijk gemaakt om een buitenlandse partner hiernaartoe te halen. Verhuizen naar een ander EU-land klinkt me nog het beste in de oren maar ook daar schijnen nogal waar maars aan te hangen.
Groeten,
Dennie
Hoi Dennie,
Das inderdaad heel erg toevallig !!! Grappig !
Ik weet niet of er meerdere Ban Dungs zijn in Thailand, maar mijn vriendin komt uit Ban Dung bij Udon Thani (op een 1,5 uur rijden).
Wat is de naam van jouw vriendin ? Dan zal ik eens bij mijn vriendin navragen of ze haar kent. Zo groot is het niet…
Mijn vriendin heeft gelukkig gisteren alle papieren, vertaald, gelegaliseerd en al ingeleverd bij de Ambassade dus wij hebben gelukkig onze aanvraag gedaan. Nu maar duimen voor een positief antwoord !
Groeten,
Dave
Voor zover ik weet is er maar 1, naast Bandung in indonesie dan. Het ligt inderdaad op ongeveer 1.5 uur vanaf udon thani.
Mijn vriendin heet Tuk en verkoopt “sweets” aan de foodstreet.
Omdat mijn vriendin nog geen 21 is volgens haar paspoort (ze is 21 op dit moment) kan ze nog geen MVV aanvragen en zullen wij dus de hele molen in moeten. Ik stuur haar naar Nederlandse les om in ieder geval alvast nederlands te leren.
Omdat het zeer moeilijk schijnt te zijn allemaal ga ik waarschijnlijk verhuizen naar Duitsland, dat is voor mij ook niet zo ver weg.
Suc6 met jullie aanvraag.
Groeten,
Dennie
Nou heb ik denk ook een hoop geluk mijn vriendin(die van mij komt trouwens uit Ubon Ratchathani) heeft net de papieren rond en stuurt mij van alles een kopie en brengt ze zelf vrijdag naar de ambassade heb daar wel iemand voor in ge huurt om haar te helpen bij wat ze nodig heeft en wat ze allemaal moet in vullen en hij zorgt ook voor de vertaling van alle documenten en controleert het en dat is zeker de moeite want weet nu zeker dat ze alles kompleet heeft en goed kost wat meer maar dan is het ook goed als er al iets is wat niet klopt of niet compleet word het al niet meer in behandeling ge nomen door de IND. Het is trouwens een Nederlander die al 13 jaar in Thailand woont en al 8 jaar niet anders doet dan visums enz regelen voor thaien die naar Nederland willen hij is zeer goed op de hoogte van hoe en wat dus voor anderen die daar over denken vriendin of vriend over willen laten komen laat het weten in geef je zijn mail adres.
Voor de rest moet ik nu ook maar afwachten hoe alles loopt en of het goed gekeurd word.
Geloof dat we wel wat afwijken van onderwerp maar goed
Suc6 allemaal er mee en nog bedankt voor de tip Dave Numan
Groeten Arjan
Suc6 met je aanvraag. Toevallig theo van TDC? Daar heb ik me de eerste keer voor het VKV laten helpen, ik kan het iedereen aanraden.
Om toch nog op het goede onderwerp door te gaan.
Lambeer, op de site buitenlandsepartner.nl staat veel informatie over mensen die in het buitenland willen gaan wonen (of andersom), misschien dat je je vraag daar ook kunt stellen.
Groeten,
Dennie
Ja Klopt Theo.Is zeker aan te raden lever zeer goed werk.
groeten Arjan
als je in duitsland land heb je dan ook een visa nodig voor nederland
Hoe bedoel je dit?
Wat ik er van weet is dat als jou vriendin een visum heeft en daar ga ik van uit en dat heeft dat aan ge vraagt bij de NL ambassade dan geld dat voor alle landen binnen schengengebied dus ook Duitsland ze kan dus vrij reizen binnen het zo geheten schengengebied wil je daar zeker heit over bel even naar info NR van de IND telefoon NR : 0900 1234561** € 0,10 p.m. dan weet je het zeker en heb zij ook geen ge zuur maar geld ook als visum in Duitsland of ander schengen land is aan gevraagd hoop dat je er nu genoeg weet en er wat mee kan en anders mail of hoor ik het wel zal nu wat sneler zijn met mijn RE.**
Sory voor mijn late re weet dat je mijn hier al over had ge mailt.
Maar goed maak/heb een leuke tijd van met je vriendin.
**Groeten Arjan **
Laat je goed informeren!
Ik reis/woon nu ongeveer twee jaar in Thailand en heb het van verschillende kanten mogen meemaken. Wonen in Thailand kan heerlijk zijn, maar ik wil iedereen op het hart drukken op te passen met wie je in zee gaat. Ik heb ongelooflijk veel gevallen van dichtbij gezien waar mensen tot op het bot teleurgesteld zijn en vaak ook al hun spaarcenten kwijt zijn. Als je met een Thai gaat wonen/trouwen, besef dan goed dat ze in 99% van de gevallen met je trouwen om de levensstandaard waarvoor jij garant staat. Als er iets beters langskomt dan kan je gaan. Als je zaken met ze doet, besef dat jij als buitenlander (farang) altijd aan het kortste eind trekt als het mis gaat tenzij je je van tevoren heel goed hebt laten informeren/indekken. Lieve mensen pas op, niet alles is wat het lijkt. Zoals dat ook in Westerse landen zo is.
zit wat in !!!
wat ik benieuwd naar ben,waar kun je de info verkrijgen zeg maar als een kantoortje of makelaar die zegt properties zegt te verkopen,en die zelf getrouwd met een thai,dus dan een ltd hebben met hun vrouwtje erbij als thai,(meestal zijn dat westerlingen met een thai getrouwd)kun je er dan van op aan dat als je middels hun koopt en zij dan de lentoffice is,hoe kan ik cheqqen dat zij idd in staat is en een certificaat heeft ,dat ze gerechtigd is deze deal tot koop te realiseren,en dat jij de nwe eigenaar bent van je wonign of condo??
leuke vraag misschien wat moeilijk iemand die antwoordt zeg het me aub,misschien wel een vraag voor dave numan die overal eigenlijk wel van af weet Vaak !!!
Een falang kan wel een huis kopen maar nooit de grond.
Dus ook al ben je getrouwd met een Thaise je wordt zelf nooit geen eigenaar.Bonje met het vrouwtje! kan ze je weigeren op haar grond te komen doet ze dat niet kunnen ze nog altijd wegpesten.
Wat je kan doen is via een advokaat vruchtgebruik van de grond zien te verkrijgen op jouw naam kost een paar centen maar altijd minder dan dat je alles kwijt ben.Ik kan je wel aan een advokaat helpen woont in Bangkok maar spreekt Nederlands en is getrouwd met een Hollander.Er zijn mog. door zogenaamd een bedrijf op te starten maar komen ze er achter heb je alsnog een probleem.Dus m,n advies neem een advokaat in de arm.
Vergis je niet in een Thaise dame je bent een oude dag voorziening(de goede daar gelaten)Ik heb westerlingen gezien letterlijk aan de bedelstaf kunnen niet terug al het geld op.Liefde gaat altijd samen met geld dat is een ijzeren wet.Dus regel je zaakjes goed en vertouw niemand kijk ook uit met een Thaise advokaat.En laat alles vertalen zowel in het engels als Nerderlands Kun je het zelf ook lezen. Ik hoop dat je hier wat aan heb. Gr.
landt met een T (sorry kan het niet laten)moest het wel3 keer lezen))
conclusie als je maar landt toch !!!
mazlle