Migratie Thailand --> Belgie

Geachte wereldreizigers ,
Stel : ik heb een Thaise vriendin , die nu in haar land verblijft . Ik verblijf momenteel in Belgie . Volgende keer als ik naar Thailand ga , wil ik een visa enzoverder voor mijn vriendin maken , zodat ze (langdurig) naar Belgie kan komen . Hoe ga ik te werk ? ‘You have to guarantee me’ etc ?? Wat is dat ?Hoeveel kost een Visa etc ?? Ook zou ik liever een huwelijk vermijden , indien mogelijk.
Cow khun kap !
Beste groeten :chin:

Goedemiddag !

Allereerst welkom op het Thailand-forum !

Een aantal jaar geleden zat ik in hetzelfde schuitje. Gelukkig woont mijn vriendin inmiddels alweer 3 jaar in Nederland.
De regels zullen wel weer enigszins veranderd zijn in vergelijking met een aantal jaar geleden en zijn wellicht ook anders voor Belgie.

Een website waar ik destijds erg veel aan heb gehad is www.buitenlandsepartner.nl
Denk dat je daar iig ook heel veel info kunt vinden.

Succes en groeten,

Dave

Hallo Davenuman

Mag ik vragen woon je niet liever in Thailand? Of heb je dat al geprobeerd.

mvg

Ralf

Hoi Ralf,

Een aantal jaar terug, toen mijn vriendin nog in Thailand woonde, kon ik een baan krijgen in Thailand, in de reiswereld, waar ik hier in Nederland ook al jaren werkzaam in ben. Helaas waren de voorwaarden niet echt geweldig en heb ik het dus niet gedaan.
Momenteel met de recessie zitten ze niet echt te wachten op een dure buitenlander en zullen ze liever een goedkopere Thai in dienst nemen.
Volgende maand ga ik weer naar Thailand en ga me dan nog eens orienteren en met een aantal mensen praten. Als ik een goede job kan krijgen met goede voorwaarden, is de kans zeker erg groot dat we die kant op gaan.

Tot die tijd blijven we gewoon in Nederland en kunnen we lekker doorsparen voor ons toekomstige huis in Thailand !

Grt.

Dave

Zoals Dave al vermeld heeft is het niet duidelijk of Belgie dezelfde immigratie regels als Nederland hanteert.
In Nederland geldt tegenwoordig dat men eerst een inburgeringscursus moet volgen in het land van herkomst een examen aflegt op de ambassade en dan bij slagen kun je een MVV-aanvraag in dienen en zal je idd garant moeten staan zelfs huwelijk volstaat niet, de kosten lopen dus op in Nederland omdat je buiten de kosten voor aanvraag ze ook nog die cursus moet volgen veelal aangeboden door Nederlanders wonende te Thailand waarbij vaak wel een totaalpakket wordt aangeboden(mits je dat wilt bekostigen), nogmaals weet ik niet hoe het in Belgie gaat en heb daar gelukkig ook al jaren niets meer mee te doen. Hebben ze daar geen Immigratie en Naturalisatie dienst lijkt me wel toch. Of nodig haar eerst uit voor een vakantie verblijf kan ook, maar dan nogmaals hoe gaat dat in BELGIE.