de meest formaliteiten die ik moet vervullen weet ik en zijn terug te vinden op de site vd ambassade en vreemdelingen dienst .
toch nog een paar verduidelijkingen graag :
-vriendin heeft geen “echt” vast werk , tijdens het seizoen werkt ze op haar EIGEN rijstveld en daar buiten als verkoopster op het strand waarvoor ze een badge heeft ; dus een attest vd werkgever kan ze niet voorleggen .
ze heeft een bankrekening met een visa kaart waar ze overal ter wereld geld mee kan afhalen .(spaargeld is ongeveer 100,000 Baht)
-ten laste neming , paspoort verzekering en retour ticket is geen probleem ; dat wordt geregeld .
iemand ervaring met het feit dat ze geen attest vh werkgever heeft en of het een voordeel is een spaar rekening te hebben ,
ik heb voor een jaar of 4 geleden eens een vriendin naar nederland laten komen, deze had geen werk en voor een toeristen visum was dit blijkbaar geen enkel probleem. die spaar rekening zal zeker geen nadeel zijn
nu was dit nederland en geen belgie en was het een toeristen visum voor 90 dagen en ik weet niet wat voor visum jullie willen bemachtigen
Harry heb je dat ook nodig in Belgie? gewoonlijk moet je toch kunnen bewijzen dat gedurende de maanden dat je vriendin in Belgie vertoeft je de middelen hebt om ze te kunnen onderhouden?
Vraag het Belgisch consulaat een bewijs van werkgever(vriendin)?
voor een toeristen visa voorzie ik geen problemen, er van uit gaande dat jij voldoende inkomen hebt. in nederland moest ik ook een bewijs bij de gemeente halen dat mijn woon ruimte groot genoeg was voor een bezoek
als ik het goed begrepen heb moet zij in Thailand een attest vd werkgever hebben dat ze verlof mag nemen en na het verblijf in België terug aan de slag kan in Thailand .
Je schrijft ‘eigen rijstveld’, staat dit land ook op haar naam? Indien ja, bewijs overleggen, werkt erg in haar voordeel (bezit hier verkleint risico dat ze in Belgie/Nederland blijft).
het rijstveld was eigendom vh moeder en is onlangs overgedragen op haar naam , alle formaliteiten zijn in orde gebracht (waarvan ze een voorlopig overdrachts bewijs heeft ) het is nu enkel “wachten” op het officiele document .
in principe heeft ze ook voldoende eigen middelen (100,000 B met visa kaart) om 2 maand in Belgiê te verblijven .
ze heeft ook 2 kinderen (11 &14 jaar) . Soms hoor ik zeggen dat dit een voordeel is en een garantie dat ze terug naar Thailand keert een andere keer wordt dit aanzien als "je laat schoolgaande kinderen 2 maand achter in Thailand ".
Ik weet niet hoe het in België gaat maar voor Nederland is het zoals steven schrijft alle bewijzen meenemen die je vriendin aan thailand bindt dus eigendomspapieren van bezittingen kinderen.