Visumregelingen

:chin:Beste Thailandvrienden*Ik had daarstraks een chatsessie met mijn vriendin uit Thailand,niets gewoon zou je zeggen?Maar volgend jaar wil mijn vriendin over komen naar Belgie!Ik zit met de handen in het haar,want ik zou het niet weten hoe ik dit moet aanpakken???
"papierwerk en visaregeling"Wat zijn mijn plichten?Ik ben vroeger in Thailand getrouwd geweest en heb veel problemen gehad,bij de immigratiedienst(BKK)toen.Graag goede raad om me op weg te helpen,beste vrienden!Groetjes vanuit het zonnige Belgie*georgessiam.

ik weet niet hoe dit in belgie precies in zijn werk gaat maar in nederland is het niet te moeilijk om een toeristen visa voor 3 maanden te krijgen als je aan de juiste eisen kan voldoen (genoeg inkomen goede woning) info hier kan je krijgen bij de lokale overheid of via de website van de ind
ik denk dat het in belgie ongeveer het zelfde zal zijn aangezien het om een shengen visum gaat
in iedergeval heel veel succes
groet dirk

als U gehuwd bent geweest met een thaise voordien dan zou U eigelijk toch moeten weten hoe het werkt en welke nodige papieren er moeten zijn.
de problemen in Thailand met immigratiedienst zullen voor haar geen problemen maken enkel wanneer U naar Thailand gaat dat is wat anders.
de beste raad die ik U kan meegeven is, ga eens naar het gemeentehuis of stadhuis en vraag daar de nodige info, of bij de dienst vreemdelingenzaken

:chin: Beste Frankythai, vroeger in het jaar 1980 veranderde de wetgeving om de vijf minuten!één stempeltje vergeten en je kon terug op te nieuw beginnen,ik spreek wel langs de thaise kant van de papieren rompslomp!Vroeger waren ze heel wantrouwend ivb: een westerling die ging trouwen met een Thaise onderdaan!Heb zelf 3 uur vastgezeten in een cel,omdat ze dachten dat ik kwade bedoelingen had met mijn vrouw!Nu over het visa van mijn vriendin;een kollega van mijn werk had enorme problemen om zijn vriendin over te brengen naar Belgie,het duurde meer dan 6 maanden voor zij een visa kreeg.Dan spreek ik nu van het jaar 2008*Beste Frankythai ik zal zeker gaan informeren aan de Belgische vreemdelingendienst!kan ik ook inlichtingen aan de Thaise kant opvragen en waar moet ik daar voor zijn??Bedankt voor je advies,groetjes:georgessiam.

Beste,
Ik heb u mail met veel aandacht gelezen waarvoor hartelijk dank om haar in Belgie te krijgen voor een visum van 3 maanden (max 90 dagen nadien verplicht weer het land te verlaten )
kan u een ontlastingneming aanvragen dit is borg staan voor haar U moet dus met de laatste 3 loonbrieven en een kopie van haar reispas naar het stadhuis gaan dienst vreemdelingenzaken
daar krijgt U het gevraagd dokument dit moet U opsturen naar haar in Thailand.
hier gaat ze mee naar Bangkok waar de ambassade van Belgie is gevestigd samen met een doktersbewijs dat ze in goede gezondheid is en een goed gedrag van zeden kan ze een visum aanvraag doen dit kan 4 weekjes duren kijk op de website van buitenlandse zaken.
in de prijs van het vliegticket zit de prijs in van de verplichte verzekering als ze bv hier ziek wordt doktersonkosten. ik hoop U voldoende te hebben geinfomeerd en wens U veel succes
groeten frankythai

:chin:Beste Frankythai,Bedankt om je reactie,heb er veel van opgestoken,Ik zal gebruik maken van je informatie!groetjes:georgessiam.:dag: