Ik weet niet of het bekend is, maar voor ons Nederlanders is het dus mogelijk om bij de Thaise consulaat in Antwerpen een visum te halen!
Wij vertrekken zondag 18 maart naar Thailand met een One-Way-ticket, maar we hebben binnen 30 dagen na aankomst een doorvlucht naar Phnom Pehn. Doordat er op internet verschillende informatie te vinden was, of dit nu wel of niet toegestaan was voor een visumvrije entree, zijn we het voor ons eigen gevoel maar even na gaan vragen.
Eerst heb ik met Air Berlin gebeld; Ik koos 3 voor Nederlands maar toch kreeg ik een Engels sprekende man aan de telefoon. Geprobeerd mijn verhaal te doen, maar dit ging niet helemaal goed. Ik moest maar terug bellen op een later tijdstip, dan zou ik misschien een Nederlands spreken iemand aan de telefoon krijgen. Dit heb ik gedaan en deze persoon vertelde mij dat ik contact moest opnemen met de ambassade / consulaat.
Gisteren werd in door zowel de Nederlandse ambassade als het consulaat erg onvriendelijk te woord gestaan. Met de informatie die ze me gaven kon ik ook eigenlijk niets. Toen heb ik gekeken of er ook een consulaat / ambassade in Antwerpen zit (We wonen bijna aan de grens met België, veel dichterbij dan Den Haag of Amsterdam) en deze heb ik opgebeld met de vraag of wij als Nederlanders ook in België een visum konden regelen. Dit was volgens die vrouw geen probleem! Zij was overigens erg vriendelijk en duidelijk.
Vanmorgen naar Antwerpen gereden, het is echt heel gemakkelijk te vinden. Bij aankomst paspoort afgegeven, binnen 4 werkdagen zouden we het op kunnen komen halen. Maar ze konden er ook voor €15 extra per paspoort een spoed van maken. Dit hebben we gedaan en 2 uur later konden we onze paspoorten, mét toeristenvisa, weer ophalen!
Prima service! En voor de mensen die in de grensstreek wonen wel handig om te weten dat dit voor Nederlanders ook in België gedaan kan worden! Wel zou ik van te voren even bellen of er op die dag ook een spoed procedure is, want ze vertelden ons dat niet iedere dag ‘de vrouw van de spoedjes’ aanwezig is. (Homepage Koninklijk Thaise Consulaat te Antwerpen - Basispagina)
Was gisteren voor het eerst op de Ambassade te Den Haag, voorheen wel geweest op het Consulaat aan het voormalig pand aan de Buitenrustweg of natuurlijk in Amsterdam, maar wat een ellende in die bedompte kelder waar enige vorm van luchtverversing ontbreekt…behalve als de voordeur open gaat maar dat geldt dan weer niet voor de wachtruimte om te stikken, geen reclame voor “Amazing” Thailand en qua werkwijze/organiserend geen enkel verschil tussen daar en hier het leek of dat ik mij even bevond op een Amphur lol2
prima service 45 euro per paspoort voor een visum wat niet nodig is, ik geloof dat ze heel vriendelijk zijn, maar ze hebben je wel laten betalen voor iets wat je niet nodig hebt
zo zie je maar dat op elke ambassade of consulaat er wel iets niet helemaal werkt zoals het eigenlijk hoort
ik ben het gedeeltelijk met je eens want vergeet 1 factor en dat is de airline die kunnen moeilijk doen als je wilt inchecken met een enkeltje dus loop je de kans dat je niet mee mag. heb zelf een ellendige ervaring gehad op schiphol heb lang moeten lullen en uiteindelijk een formulier moeten tekenen.