Wonen in Thailand of Bali....ik twijfel..

Ik wil graag in contact komen met mensen die mij kunnen adviserenen of verklaren welke wezenlijke verschillen er zijn tussen beide landen. Ben 53 jaar en wil mijn diepgewortelde wens over een aantal jaren verwezelijken en dat is emigreren naar het buitenland.
Mijn roots ligt in Indonesie maar daar wil ik niet meer wonen.
Ga vlg jaar voor het eerst naar Thailand, mijn fam. is al diverse keren gegaan, Bali wordt de next stop.
In ieder geval dank voor de mogelijke respons, groetjes van Samuel

Bali is ook Indonesie hoor…

Ga gewoon beide plekken een keer bezoeken. Kijk waar je je het prettigst voelt. Zet voor jezelf op een rijtje wat de kosten zijn om je ergens te vestigen, en wat je te besteden hebt. En kijk hoe makkelijk/moeilijk het wordt gemaakt om een visum te krijgen voor langere tijd.

hoi, dank voor je reactie.
Uiteraard is eigen ondervinding een belangrijk item, daar was ik mij ook wel van bewust.
Inderdaad, Bali is ook Indonesie maar toch anders-vlg mijn fam. bronnen althans…
Als ik naar religie kijk dan heb ik meer aansluiting bij Bali.
Heb Indonesie een aantal jaren geleden bezocht en geheel doorkruist en heeft mij doen besluiten toch naar Bali of thailand te kiezen.
Heb besloten om vlg jaar naar Bali te gaan voor een lange trip, als de mogelijkheid zich voor doet dan probeer ik ook een aantal weken naar thailand af te reizen.
groet van Samuel

Heel Indonesie doorkruist? Ik ben jarloers! Ik ben de afgelopen jaren verschillende keren in Indonesie geweest, ik heb er twee keer enige maanden gewoond, en nog zijn er zoveel plekken die ik niet ken… Maar wat wil je - Indonesie is groter dan Europa.

wat bedoel je met religie, ???

Bali is hoofdzakelijk Hindoeistisch, Java hoofdzakelijk Islamitisch, maar ik mis het Christendom en het animisme in het plaatje. (En er zijn uiteraard ook Buddhisten - met name van Chinese komaf - in Indonesie.)

ik ben hindoeistisch.

Je bent dus nog nooit zelf in Thailand geweest? (wel op Bali?)
Dan zou ik zeker volgend jaar beide plekken bezoeken en kijken waar je je het prettigst voelt. Je familie kan Thailand wel fijn vinden, maar als je overweegt er echt te gaan wonen, is het toch het allerbelangrijkst dat jíj je er prettig voelt, en dus beide plekken zelf ervaren hebt.

ik ben op Bali geweest (2x) en vind het daar prachtig, maar met name op de afgelegen plekken. Er is natuurlijk wel erg veel toerisme en het eiland is tamelijk klein, je kunt ze dus moeilijk ontlopen. De hindoesfeer is wel erg prettig en omnipresent, eat your heart out!!!
Thailand heb ik inmiddels zo’n 15 x bezocht, en dan vooral veel in het noorden geweest, naast natuurlijk het strandleven.
Ik vind Bali en Thailand absoluut niet met elkaar vergelijkbaar. Bali ervaar ik als mysterieuze plek waar het enorm kleinschalig is. Thailand is erg verschillend als je het zuiden of noorden bekijkt. Het noorden is een enorme smeltkroes van allerlei etnische minderheden en een prachtig berglandschap en jungle.
in ieder geval wens ik je veel voorpret met het uitzoeken van wie, wat, waar!!!
Ik heb mijn keuze gemaakt en wil op termijn naar noord thailand verhuizen!!

Hallo,
Ik zou nooit in Bali willen wonen,al is het daar zooo prachtig,omdat te veel toeristen zijn of je gaat in Bali wonen omdat juist veel toeristen zijn,dan hebt je misschien het gevoel,altijd op vacantie bent.Mijn roots ligt in Indo,maar ik kan nog steeds geen beslissing nemen om daar weer te gaan wonen omdat ik de voowaarden van verblijfs vergunning niet helemaal kan voldoen en de kosten om die vergunning te verlengen elk jaar te duur vind.
Voorlopig blijf ik in NL met zijn voor en nadelen,maar dat hebt je ook in Indo.Als ik verhalen hoor van mijn familie daar,heb jij ook kopzorgen als pembantu(hulp in de huishouding) hebt,maar soms is het ook erg prettig,omdat postbode kan helpen om je brieven te laten posten,iemand jij kan helpen om je stofzuiger schoon te maken,of je lampen op te hangen voor klein bedraagje.
Groetjes Felicia,succes allemaal met vinden van jullie paradijs,hehe:cheer:

Hoi Felicia, dankt voor je bericht.
Inderdaad is het probleem’" toeristisch" veel aanwezig maar dat is ook waar men de plek zoekt.
In principe heb ik geen bezwaar om in een toeristische plaats te settelen,ben zeer flexibel maar zal wel het een en ander overwegen wat het beste is qau gevoel en vooral drukte in en om de omgeving.
Alles kost geld tegenwoordig maar als men dat afweeg tegenover verblijfskosten aldaar en belasting hier dan ben ik in persoon goedkoper uit ook al overweeg ik om naar Thailand te geen.
Voor mij is meer doorslaggevend hoe mijn gevoel is op dat moment.
Ik moet het allemaal nog uitvogelen, in ieder geval ga ik vlg jaar 3 weken op rondreis in bali en aansluitend 4 weken naar Thailand. Heb dit kortgeleden afgesproken, ga gelukkig met mensen op reis die ervaring hebben in beide landen.:wereld:
gr Samuel

Wonen in het buitenland heeft z’n voor en nadelen waar het ook is. Ik heb grootste deel van mijn leven in het buitenland gewoond, Frankrijk, Duitsland, VS en nu Bali voor de laatste 6 jaar. Met name Kuta, Legian heeft veel Benidorm type toeristen, Sanur en Ubud hebben ook toeristen maar van een heel ander kaliber. Het oosten van Bali is perfect om te wonen. Je kan je zelf helemaal afzonderen, maar je bent ook dicht bij het levendige deel, stranden, bergen alles is in de buurt. Thailand is ook prachtig, met name Chang Mai en omgeving. Phuket en omgeving is ook heel mooi met alle eilanden in de buurt, zeker als je van watersport houdt. Het is in Thailand allemaal wat gecivilizeerder, maar dat haalt ook weer wat weg van de charme dat Bali heeft. Het is mooi dat je de keus kan maken, en als je het echt niet kan maken er is een rechtstreekse vlucht van Bali naar Bangkok met Airasia voor weinig! 4 uurtjes vliegen en je hebt het beste van twee fantastische werelden :vak02:

Hallo Samuel, het is inmiddels een paar jaartjes later… ik ben reuze benieuwd wat het geworden is. Vooral omdat wij ook het idee hebben.

Ben benieuwd of Samuel hier nog wel eens komt, gezien zijn status…

Laatste Activiteit 24-06-11 18:15

:wink: thanks