Emigreren Bali en/of Thailand

Hallo,
Wij zijn van plan om te emigreren naar Thailand of Bali,we hebben een vast maandinkomen van 3500
euro dus neem ik aan dat we daar niet moeten werken.
wat zijn de belangrijkste zaken om in orde te maken betreffende vergunningen ed.
Alvast bedankt

Hallo,
Wij gaan jaarlijks naar Bali en vanaf eind 2014 willen we daar gaan wonen. 3500 euro daar kan je goed van leven.
Gr, Bea

Ik ben eens 3/4 jaar verbleven op Bali in Ubud. Mooie tijd gehad.

Het is al een tijd terug, maar wat ik me kan herinneren kun je als buitenlander geen grond/huis bezitten in Indonesie. Er waren gevallen van mensen die het op naam van een zogenaamde Indonesische vriend kochten. Dat bleek dan toch geen vriend te zijn. Weg spaargeld. Kijk dus goed uit. Corruptie, liegen en bedriegen zit diepgeworteld in Indonesie. Ga dus niet af op hun vriendelijke gezicht.
Leer snel Indonesisch, maar laat niet meteen blijken dat je het spreekt. Zo kom je er snel achter of ze je willen bedriegen of niet. En dan heb ik het over de staatsdiensten. Vaak genoeg meegemaakt dat ze voor bepaalde papieren hoge bedragen wilden hebben. Maar als je hun taal spreekt kom je er toch sneller uit.

In 1998 kon ik goed rondkomen van 100-250 Gulden in de maand, afhankelijk van eventuele uitspattingen. Dat zal nu wel vergelijkbaar zijn met zo’n 350 tot 650 Euro per maand. Maar ja, het is wel erg lang geleden.

Ik stop maar even voordat het te negatief wordt ;-). Uiteindelijk ben ik vertrokken omdat de corruptive me te irritant werd. Maar ik ben nu wat ouder en kan er beter mee omgaan. Toch zal ik niet snel terugkeren naar Indonesie. Maar als ik dat wel deed, zou het Bali zijn. Flores wat vooral Katholiek is staat bij mij onderaan. Daar heb ik toch wel de meest erge gevallen meegemaakt. Alhoewel ook weer de mooiste tijd van mijn verdure verblijf in Indonesie.

/rant

Hallo,wij zijn een ouder echtpaar en willen van eind MEI tot eind AUGUSTUS? 3 tot 4 maanden op SANUR een bungalow/huis /appartement huren.
Heefd er iemand ervaring in of adressen waar we normale prijzen voor betalen?
Graag bij het strand.Een zwembad erbij zou wel ideaal zijn.