Ik ben er overna aan het denken om te emigreren naar Bali.
Ik heb daar een aantal vriendinnetjes (uit NL) wonen en ik voel me daar thuis.
Maar ik snap niet hoe het werkt met werken in Indonesie, want dat mag officieel niet, is er een manier dat je toch kan werken daar? Weet iemand hoe ik dit het beste kan aanpakken en hoe en waar ik vanuit NL werk kan vinden op Bali?
Naar Bali emigreren doe je niet zomaar. Indonesie is geen imigratieland integendeel .
Maar ik probeer je wat tips te geven. De ambassade den Haag geeft (in mijn geval) geen uitkomst.
U wil naar Bali verhuizen … nou vergeet het maar.! Ik woonde in Duitsland en ben van daaruit geemigreerd. De ambassade daar is meegaand.
1 Je moet huisvesting hebben voordat je naar imigrasie gaat voor een visum en workpermit
2 Daarbij komt dat je dan ook een sponsor nodig hebt die met jou meegaat daarheen, hij/zij is verantwoordelijk voor jou als er iets gebeuren zou ,wat jij niet zelf kunt beslissen (bv je ligt in een ziekenhuis) of financieren =repatriereren. Je moet daarom een goede ziektekosten verzekering kunnen nawijzen , + een behoorlijk inkomen naar RI maatstaven is dat nu ca $$ 1500,-
Bankgarantie met een saldo van tenminste $$ 30.000,- gedurende zeker 5 jaar in Nl en 5 jaar in RI
Het is makkelijker als je vanuit Nl of Belgie wordt uitgezonden door een werkgever die alles moet regelen. Werk je zal het niet gauw vinden de locals gaan voor , logisch, maar misschien ken je iemand dat weet ik natuurlijk niet . Dan de leeftijd speeld een rol. Vanuit Nl werk vinden in Bali = meestal vrijwilligerswerk. Denk er heeel goed over na, het is een pracht eiland maar zoals gezegt ze wachten niet op ons als je niets hebt bij te dragen.
Je papieren moeten allemaal in orde zijn , en je mag niets op je kerfstok hebben