Wonen op Bali

Hallo,

Ik ben een meid van 26 jaar en ik ben van plan binnen een jaar te emigreren naar Bali.
Ik heb een Australische vriend die aan het bouwen is in Cenggu en
ik vroeg me af of er mensen hier op het forum zitten die in de buurt van Semenjak, Cenggu, Breawwa zitten
en mij misschien kunnen helpen aan een baantje, en of stage plaats voor opleiding PW4.

Alvast super bedankt.

Groetjes Jahlisa

Om te mogen werken op Bali (in Indonesië) heb je een werkvergunning nodig. Je komt alleen voor een werkvergunning in aanmerking wanneer je werk doet wat Indonesiërs niet kunnen verrichten, je moet dus een specifieke opleiding hebben.

Bovendien kost een kitas (werkvergunning) veel geld: houd daar rekening mee.

Hallo.
Ik wil U verder waarschuwen dat een buitenlander GEEN bezit/eigendom hebben in Indonesie,indien Uw vriend aan het bouwen is dan moet hij HEEL doed op het internet gaan googelen om er achter te komen dat jullie en niemand dan een Indonesier vol bloed bezit mag hebben,als er iets gebeurt dan zijn jullie al het geld wat jullie in het project hebben gestopt WEG,er zijn er velen voor jullie voor gegaan.!!!
bedankt!

Je mag wel een huis bezitten, alleen niet de grond waarop het huis staat.

Een huis mag je OOK niet bezitten,waar wil je het huis opzetten ?via erfpacht?en als je wilt verkopen aan wie?

Er zijn mogelijkheden om een huis ’ te bezitten’. Wanneer een perceel een bepaalde afmeting heeft kun je zelfs als buitenlander land in eigendom krijgen. Echter het is en blijft Indonesië en je weet nooit wanneer ze deze regel aanscherpen of eruit schrappen. Echter er zijn genoeg mensen die op verschillende manieren als buitenlander investeren in Indonesië. Het klopt ook dat je heel voorzichtig moet zijn en goed moet laten controleren of al je papieren en vergunningen in orde zijn. Men gedoogd veel, maar dan kost het je ook heel veel… :-).
Werken in Bali als buitenlander is niet eenvoudig. Ook hiervoor heb je een vergunning nodig, zelfs wanneer je vrijwilligerswerk doet. Tevens is het zo dat de salarissen van de Balinezen bijzonder laag zijn en gaat men er eigenlijk vanuit dat jij als buitenlander iemand in dienst neemt… :slight_smile: Ofwel de kans dat je ergens in loondienst komt is erg klein. Je zult dus zelf iets moeten ondernemen of opzetten, maar ook hier moet je de regels goed in de gaten houden.
Hoe dan ook, het is een hele ervaring om op Bali voor langere tijd te mogen verblijven. Geniet van de voorbereidingen en veel succes toegewenst.

1 like

Hallo Princcess 80.
Ik wil niet reageren op de laatst bericht,maar waar Ik U wel voor wil waarschuwen is, er zij velen voor jullie gegaan en ze zijn bedrogen uitgekomen .
Ik vind een ding jammer er is op deze forum een MW.PAULANA die woont op dit moment in Bali,zij kan jou als geen ander van advise voorzien,maar ze zal op dit moment wat anders aan haar hoofd hebben.
heel veel sterkte .

Ja idd Charles , een week geleden was de crematie van mijn echtgenoot, hij overleed aan de gevolgen van het herseninfarkt.

Maar om ontopic te blijven, men mag geen onroerend goed bezitten op legale wijze hier op Bali als buitenlander.
Daar is veel over gediscussieerd, er zijn mensen die het wel doen ( ook ik ken ze ) die weer berooid naar Nederland of Duitsland terug MOESTEN.
Een gewaarschuwd mens …
.

.

@ Paulana: gecondoleerd met het verlies.

1 like

Beste Paulana.
Gecodoleerd met het verlies, ik wens je heel veel sterkte!!
Charles

1 like

Beste Paulana, Gecondoleerd en sterkte toegewenst

1 like

Dank. Voor mijn man was de dood een verlossing -zegen, maar ik mis hem zo

Paulana, gecondoleerd met je verlies en veel sterkte toegewenst.

1 like