Ik heb afgelopen jaar, 2 maanden in de horeca in het buitenland gewerkt. dat beviel reuze goed! wil nu graag heeeel wat anders en graag een stukje verder.
Weet iemand of het mogelijk is een vakantiebaantje voor 1 a 2 maanden te vinden op Bali of een soort gelijken iets ? zo ja, waar ?
en zou er iemand mee willen ??
Ik ben zelf sinds afgelopen maandag terug uit Bali en zit nu rond te kijken naar de mogelijkheden om daar te wonen en en te werken, permanent. NU schijnt het dus uit verhalen die ik heb gelezen, dat het heel moeilijk is om als buitenlander op Bali te gaan werken… heel simpel gezegd, omdat we te duur zijn. Maar als je echt op Bali wilt werken, raad ik je aan om het bij internationale bedrijven te proberen…
De vestigingseisen kan men ook vinden in diverse officieele sites van de ambasades en zeer zeker bij de Immigrastie diens van Indonesia.
Indonesia ken geen “vakantiebanen” voor buitenlanders , men moet een werkvergunning aanvragen.
Dat kan je krijgen als je echt iets bijdraagt aan de Indonesische samenleving.
In sommige gevallen kan men ook illegaal werken (zonder werkvergunning) , alleen ben je echt zuur als je tegen de lamp loopt.
ik was ook zeker niet van plan om illegaal in indonesie aan de slag te gaan… ik heb plannen om in de toekomst zelf wat op te zetten op bali en me daar ook te vestigen… maar de plannen en ideeen zijn nog allemaal erg nieuw, dus er zal nog wel de nodige tijd overheen gaan om alles te kunnen regelen en te realiseren
Niemand zit hier op vakantiewerkers te wachten, zat inlanders die willen werken voor minder geld en met lagere eisen dan de buitenlanders.
Buitenlanders mogen hier alleen met een (dure, per jaar aan te vragen) werk- en verblijfsvergunning aan de slag.
Buitenlandse zwart-werkers die gepakt worden zijn goed de Sjaak hier, het wordt ze (en de “werkgever”) zwaar aangerekend. Je mag dan op staatskosten in Kerobokan nog een maand of 6 verblijven, met uitzicht door het gaas of de tralies.
Meneer , de term Inlanders werd alleen gebruikt door Nederlandse Kolonialen .
Is het bezwaarlijk om de Indonesiers , de vrije Indonesiers gewoon Indonesiers (of Balinezen )te noemen i.p.v Inlanders ?
Werk en verblijfsvergunning.
Het is normaal dat buitenlanders een werk cq verblijvergunning hebben , ook in Nederland . En zeker als je daar voor zakelijke doeleinden zit , dus om geld te verdienen.
De Kitas kosten kan men makkelijk terug verdienen .
Buitenlandse zwart-werkers : Het is ook logisch dat ze verboden worden , en de eventuele sancties ondergaan .
De term bule is niet denigrerend bedoelt .
Dat is een term die door Indonesiers worden gebruikt , zoiets als (een) blanke . Men gebruikt de term Kaukasisch ook niet .
Als ik een blanke ziet in Indonesia zegt ik ook (orang) bule , niet Kaukasisch.Behalve als ik zijn/haar nationalieit weet .
Terwijl Inlander werd alleen door de oude kolonialen (zeg maar een deel van de generatie van jou ouders of grootouders) gebruikt om de niet blanke bewoners van Nederlands Indie aan te duiden . In een negatieve context .
En zoals we weten bestaat Nederlands Indie sinds 1945 niet meer .
Ben net terug en ik hem wel een Blank meisje zien werken in Mbargo.
Hoorde dat ze eerder werkte in Barcio maar ze werd ontslagen omdat ze geen werkvergunning had.