Ik ben van plan om een tijdje naar bali te reizen, maar vroeg me af of iemand weet of ik daar ook kan werken? Dit bv: in de horeca ? En vanaf hoelang ? En waar de meeste mogelijkheden ?
Zijn er misschien belgen of nederlanders die op bali gevestigd zijn, die me info kunnen geven ? Of mensen die deze uitdaging al eens hebben gedaan ?
Als je wilt werken heb je een werkvisum nodig. Dit visum krijg je als je een eigen bedrijf start of op uitnodiging van een bedrijf. De kosten bedragen ongeveer 1500 euro per maand.
Als je in Bali in loondienst in de horeca werkt, mag je blij zijn als je 200 euro per maand verdient. De salarissen in de horeca zijn vaak laag. Je merkt wel dat werken in de horeca niet echt genoeg geld oplevert om van rond te komen.
Er zijn mensen die illegaal werken. Wanneer je betrapt wordt op illegaal werken loop je het risico het land uitgezet te worden. Met name in de duikindustrie zijn instructeurs die zonder de benodigde papieren werken.
Als je de juiste papieren en een dosis geluk hebt, kun je misschien werk vinden in het management van een hotel.