hallo mensen
ik ben luuk van 28 en wil voor een jaar naar naar indonesie om daar te werken. ik weet alleen niet hoe ik dit moet aanpakken. is er bijv werk in de sport, ik ben nu werkzaam in de sport. is er uberhaupt wel werk daar.
kan ik het beste daar solliciteren of is het beter om een organisatie hier in nl te zoeken?
alle tips zijn welkom.
Het is lastig (zo niet onmogelijk) om een werkvisum te krijgen voor werk wat ook door Indonesiërs kan worden uitgevoerd. Nu weet jij vast meer van fysiologie en beweging dan een lokaal iemand die ‘iets met sport doet’, maar ik twijfel of men daar het nut van inziet.
Houd er rekening mee dat een werkvisum niet alleen moeilijk te krijgen is, maar dat er ook een prijskaartje van ruim 1500 euro aan hangt. Als je dat vergelijkt met de gemiddelde lokale salarissen, dan zal het moeilijk zijn geld over te houden aan dit avontuur.
Dit gezegd hebbende: er zijn buitenlanders die illegaal werken als duikinstructeur. Dit brengt uiteraard risico’s met zich mee… Om aan de slag te kunnen is het handig als je meerdere talen spreekt, en je moet uiteraard kunnen duiken
Luuk,
Jenny heeft,het goede antwoord ,denken we ,gegeven.
Wij wonen niet op Bali ( werken en wonen op O-Java en zijn Indon.),
maar uit onze werkpraktijk horen we soms berichten,dat een werkvergunning aanvragen ,
om als prive persoon te kunnen werken in ons land,niet mogelijk is.
Misschien via een bedrijf wel,maar dat weten we niet .
Zorg,in ieder geval wel dat je goed bahasa spreekt,want in ons werk krijgen we zo nu en dan,
mensen uit belanda te behandelen ,die hier al jaren wonen en nog steeds geen bahasa spreken / verstaan .
Wil je het toch op eigen initiatief proberen,zorg dan voor een goede verzekering.
Succes met je toekomstplannen.
Siri