Thailand versus Indonesië

Wij zijn van plan om in de zomer 2011 een groep rondreis naar Indonesië te gaan maken. Nu hebben we dit jaar een groep rondreis door Thailand gemaakt. Is erg goed bevallen. Komt misschien omdat wij 65 plussers zijn.
Nu mijn vraag, Is het zinvol omdat te doen. Is Indonesië niet een beetje het zelfde? Of kunnen wij misschien beter een andere bestemming zoeken. Wie kan er iets zinnigs over zeggen.
groetjes Nicoha.

Ik neem aan dat je voor het eerste bezoek aan Indonesie naar Java en Bali gaat? Persoonlijk vind ik die eilanden niet eens te vergelijken, op de temperatuur na… Bali is groener dan Java, en ook de cultuur is anders. Op Java wonen m.n. moslims, op Bali vooral Hinduisten, en in Thailand Bouddhisten. Bouwstijlen, bv van religieuze bouwwerken, zijn niet te vergelijken. Een Thaise tempel is vaak kleurrijk, veel goud. Tempels op Java, bv de Borobudur en Prambanan, zijn meer dan 1000 jaar oud. Balinese tempels zijn redelijk nieuw. De vulkanen op Java zijn niet te vergelijken met die op Bali (oa qua activiteit en vorm), Thailand heeft geen vulkanen.

Lees eens een reisgids of reisverbalen van mensen. Op m’n website www.ikreis.net staan verschillende verhalen van Indonesie, en ook foto’s. Wellicht dat je je zo een beeld kan vormen of het wat voor jullie is?