Een maand weg: Thailand of Indonesië?

Hoi allemaal,

Ik heb even jullie hulp nodig… Mijn vriend en ik willen in september/oktober dit jaar samen een maand weg. We zijn nu al een tijdje aan het kijken en oriënteren… We willen óf naar Thailand, óf naar Indonesië, maar we weten niet wat nu het leukste voor ons is… Dus ik dacht, ik plaats een berichtje op dit forum om het te vragen aan de mensen die er al eens geweest zijn!

Wij zijn twee jonge mensen van 21 en 23 jaar oud, willen veel zien en doen, maar vinden het ook leuk om bijvoorbeeld 's avonds ergens wat te drinken, er moet dus wel een beetje vertier zijn.
Ook willen we de laatste week op 1 plaats blijven, bijvoorbeeld een mooi eiland / badplaats om even lekker bij te komen!

Welk land raden jullie ons aan en waarom?

Bedankt voor de reacties :wereld:

hallo Dooorine, ik raad je aan om naar thailand te gaan omdat thailand wat makkelijker te bereizen is, er heel veel te zien is, en je er leuk kan stappen :lol: hierbij moet ik wel zeggen dat ik niet veel in indonesie ben geweest (1x) en vele malen in thailand (17x)

in thailand begin je bijna altijd in bangkok een bruisende stad waar je van alles kan doen ik zou er een paar dagen voor uit trekken en naar het royal palace,wat arun een fietstocht maken en lekker aclematiseren
daarna richting katchanaburi (bridge on the river kwai) en hier in de omgeveing de erawan watervallen
richting het noorden naar ayuthaya (oude hoofdstad met vele tempel ruines)
sukothai (net zo iets als ayuthaya)
changmai (grootste stad in het noorden)
pai
mae hong song
neem voor al deze plaatsen een paar dagen zodat je niet alleen de beziens waardigheden ziet maar je ook de sfeer proeft en in chiang mai kan je je makelijk een dag of 5 vermaken
hierna richting het zuiden naar de mooie stranden en eilanden
voor je laatste week zijn phuket en koh samui de beste keuze hier heb je mooie stranden en kan je ook leuk stappen en bij koh samui in de buurt heb je koh phanang waar de beroemde full moon party’s gehouden worden

groet dirk :chin:

1 like

Thailand en Indonesie voldoen beide wel aan jullie wensen. Persoonlijk vind ik Indonesie leuker dan Thailand, maar het staat als een paal boven water dat Thailand makkelijker te bereizen is. Zeker handig voor een eerste verre reis! Ook kom je in Thailand meer medereizigers tegen dan in Indonesie… En tickets naar Thailand zijn gemiddeld genomen goedkoper.

Als je door Thailand wilt reizen dan is Dirkpie’s route een logische route voor een eerste keer Thailand. Zo zag mijn eerste daar er ook ongeveer uit, alleen heb ik nog altijd niet de kans gehad om de Thaise eilanden te ontdekken.

Als je naar Indonesie zou gaan, dan zouden Java en Bali een mooie start zijn om het eilandenrijk te ontdekken. Jakarta zou dan een logische startplek zijn, al is de Indonesische hoofdstad absoluut niet mijn favoriet (het nationaal museum is wel erg leuk). Daarna zou je bv naar Bogor kunnen gaan om de botanische tuin te bekijken, of naar Bandung met een paar mooie vulkanen in de omgeving. In Pangadaran zou je een stukje jungle mee kunnen pikken, voordat je naar Yogyakarta gaat waar je beslist de Borobudur en Prambanan niet over mag slaan. Via Malang en de Bromo vulkaan kun je naar Bali, waar je evt nog wat tempels kan bezoeken en cultuur kan snuiven, of gewoon lekker aan het strand kan liggen en relaxen of duiken. Bali is ook een ideale plek om uit te gaan. (Op Java zijn wel veel barretjes, maar weinig plekken waar je echt kan dansen.)

P.S. zelf 3 keer in Thailand geweest en zo’n 10 keer in Indonesie

1 like