Nog nooit in Indonesie geweest! Net zo mooi als Thailand?

Hallo iedereen,
Dit jaar heb ik vakantie in september. Eigenlijk wilde ik weer naar Thailand om daar rond te reizen. Maar aangezien het daar in deze periode niet al te droog zal zijn dacht ik aan Indonesie. Ik wil graag op de bonnevooi, is dat hier net zo makkelijk als in Thailand? En heb je hier ook van die heerlijke-niet-luxe-bungalowtjes aan t strand voor weinig? Ik hou niet van massa-toerisme, is het waar dat ik dan niet op Bali moet zijn?
Wie is er zowel in Thailand als Indonesie geweest en kan me overtuigen dat Indonesie net zo mooi (of mooier natuurlijk) als Thailand is?
Groetjes

Persoonlijk vind ik Indonesie mooier dan Thailand. Op de bonnefooi reizen is meestal geen prblleem.

Wanneer je echter in september naar Indonesie wilt, moet je rekening houden met de ramadan en het daaropvolgende suikerfeest (10-13 sept). Veel domestic flights zitten rond die tijd vol, en ook in lange afstandsbussen is het in die periode afzien. Bali is Hinduistisch, daar zul je nauwelijks last hebben van de Ramadan, maar op andere eilanden is dat nog maar de vraag.

Op Bali zijn absoluut plekken met veel touristen. Met name in het zuidelijke dee, bv Kuta, Sanur en Semiyak is het een drukte van belang. Op andere delen van het eiland komen minder mensen, denk bv aan de oostkust (Amed, Padangbai) waar je prachtig kan duiken en snorkelen, of bv aan Lovina en Menjagang in het noorden.

De Gili eilanden voor de kust van Lombok is ook een bekende ‘hutje op het strand’ locatie, maar voor echte rust zou je kunnen overwegen om naar Kute (Kuta Lombok) te gaan. Nadeel is dat je op die laatste bestemming niet kan snorkelen, al kun je er wel weer durfen.

Hallo,

Ik vind Indonesie gewoon anders niet mooier ofzo. Eingelijk is in Indonesie ook gewoon alles geregeld kwa vervoer dit omdat de Indonesiers ook zelf veel reizen binnen hun eigen land. Ik zou je inderdaad Gili willen aanraden voor kust gebied Gili Air heeft veel accomodatie voor nog redelijke prijzen. Hutjes aan het strand op Gili Terawangan is goed aan de prijs dit omdat alleen de upskills aan de strandlijn zitten. Java is erg de moeite waard om door heen te reizen dit kan ontzettend goed met de trein. Vliegen kost trouwens ook vrij weinig. Dit kun je met vele verschillende bedrijven. De bekenste zijn wel Airasia, Lionair en Garuda.

Dank jullie voor je reacties! Aan de ramadan had ik idd nog niet gedacht!!
Groetjes

Jenny, wat een prachtige foto’s heb je gemaakt!! Zie dat je in Birma bent geweest…daar zou ik ook graag naar toe gaan. Ik heb een paar uur “geproefd” van dit land toen ik aan de grens bij Mae Sot (Thailand) een visa-run deed. Het boeide me enorm, en sindsdien kan ik het gevoel daar naar toe te willen niet echt los laten. Er zijn alleen zoveel tegens…

Groetjes van mij

Dank :slight_smile:

Myanmar is inderdaad een fascinerend land, ik wil zeker nog een keer terugkeren. Uiteraard praat ik niet goed wat de junta doet, maar de positieve geluiden uit het volk en de mogelijkheid om de lokale middenklasse te steunen als tourist maken toch dat ik een goed gevoel over houd aan mijn bezoek. (IkReis - De mooiste backpack route door Myanmar)

bkkflyer,
Ik geloof graag dat je in een paar uur grens-dorp geen indruk krijgt van hoe het land is. Ik heb veel over Birma gelezen, en dan toch even in het land te zijn deed me wel iets…

Thailand en Indonesie vergelijken is als Tjechie met Nederland vergelijken; :confused:beiden europese landen maar compleet verschillend; appels met peren, zo gezegd.:nod:
Ben zowel in Thailand als Indonesie geweest maar ik ben overtuigd Indonesie-fiel geworden!:thumbsup:
Thailand is mooi, :hihi:zeker naast Chaiang Mai (Mae hung sun) maar RI is veelzijdiger en charmeert mij meer.
:dag::zon02::wereld:
Gr
JdelaS