In welk seizoen ga jij het liefst naar Indonesië?

Ontvlucht jij de winter of juist de zomer van Nederland door te gaan reizen? In welk seizoen ga jij het liefst naar Indonesië?

Stem hierboven en licht eventueel hieronder je mening toe!

Persoonlijk vind ik Indonesie met name Bali het hele jaar door super!
Misschien ook wel omdat ik op Bali woon.

In onze belevenis zijn de maanden mei en juni om meerdere redenen echt ideaal om in Indonesië te verblijven. :vak02:

reeds enkele jaren gaan wij in November en December rondreizen in Indonesie en in Januari uitrusten op het eiland van onze dromen SAMOSIR op Sumatra , dus alles samen 3 maanden , binnen 6 weken is het terug zover. Mijn rusteilandje Guesthouse Christina op TUK TUK
groetjes
:cheer::dag::dag::dag:

Het liefst is in de winter. We ontvluchten de kou in Holland. In Indonesië net weer niet te warm zoals in de zomer en het is de vruchtentijd.

Het liefst in de winter Ik ga altijd op familiebezoek en met Kerst en Oud en Nieuw is het erg leuk Zij wonen in een Christelijke Kampong dus het wordt volgens traditie gevierd
daarna het Chinese Nieuwjaar een leuk feest en zo kleurrijk
yvon:cheer::cheer::cheer:

Hello Fleur
Altijd in februari, ondanks de seizoen ter plaatse.
Waarom ? omdat de winter te breken, die bij ons en bij jullie ook, veel te lang duurt voor de zon begint normale uren te kloppen.
Ha, ik ben een reptiel en ik heb veel warmte en zon nodig !lol2
Groetjes
Sopirla>>>

Hoi Eric, zou jij in het Sumatracafé wat meer kunnen vertellen over jullie reizen op Sumatra? Bedankt vast.:chin:

In half november 3 weken op java rond toeren langs de kust.En ook om de winter te breken.

Arie

Mei of september vind ik het prettigst, omdat in mijn beleving de vochtigheidsgraad dan iets lager is.

Maar laten we eerlijk zijn… je mag me 's nachts gerust wakker maken met de mededeling dat ik naar Indonesië mag. Ik zal nooit of te nimmer nee zeggen al is het midden in het regenseizoen haha!!!

Hi Maur
I’ll be following you !
Groetjes
Sopirla

Ik heb ook geen voorkeur voor een bepaald seizoen als het om reizen naar Indonesië gaat, als ik maar kan gaan … :wink:

Goede morgen IbuNita
Het geldt voor mij ook; een stuk van mijn hart is in Bali begraven…en de goden zitten veilig en op de juiste weg (naar oosten); wierook brand ik ook iedere dag…denkend aan Bali
Groetjes
Sopirla>>>

half maart t/m half april. Nog een klein stukje van de kou hier in Nederland en als je terugkomt is het voorjaar!
Zou het liefst in de winter willen omdat ik zo’n koukleum ben maar dan krijg ik zo’n rotklap juist van die kou als ik terugkom.
Maar…het liefst zou ik iedere dag gaan!!!

Ik ben alle maanden van het jaar wel eens (of meer dan eens) in Indonesie geweest en ik heb geen echter voorkeur…

Naja, lichte voorkeur voor reizen buiten het hoogseizoen, omdat het dan op sommige plekken erg druk is. Helaas is dat echter met mijn werk niet meer mogelijk. Maar gelukkig zijn er genoeg plekken waar je alsnog de enige westerling bent, dus in dat opzicht lukt het me altijd wel een mooie balans te vinden!

Goede morgen Jenny
(ja, ik ben pas op en mijn "ontbijt genomen-koffie en sigaretten).
Ik denk dat Bali een “all-around” bestemming kunt noemen; je zult toch geen spijt van hebben als je de aglomeratie Kuta-Legian-Nusa Dua vermijd; als echte Bali wil zien moet ofwel naar het noorden ofwel oost-zuidoost gaan; daar is Bali op z’n best.
Wat denk je ?
Groetjes
Sopirla>>>

Ook in het noorden is het toerisme op Bali de afgelopen 5 jaar erg toegenomen. Begrijp me goed, het is nog steeds prachtig. Maar ik kende deze zomer Lovina echt niet meer terug! Bovendien zitten ook in Lovina in de drukke maanden veel hotels vol, ik heb er meer dan 10 moeten (laten ;)) bellen voordat ik een kamer had.

In dorpen als Pemutaran is het natuurlijk rustiger, en er liggen ook diverse verlaten resorts langs de noordkust. Het oosten is inderdaad ook rustiger dan het noorden qua toeristen. Zelf heb ik daar alleen in Tulamben overnacht.

Ja, ik denk ook dat Lovina niet meer is wat het was sinds mijn laatste bezoek, maar de oosten is nog niet “aangetast” en dit is wat ik zoek.
In alle ons reizen, zoek iets rustig, ver van de “beschaving” waar het land nog niet “verrot” is.
Ik zal volgend jaar ook zoiets proberen, maar ik vrees nu al dat het me niet zou lukken (Tchekije, Slovakijë, een stuk Hongarijë (als we terug komen, gaan we op bezoek bij mijn vrindin en collega van de “forum”, Flensa) en Roemenië; in Roemenië vind ik fijne plaatsen genoeg en ik ben van plan veel materiaal mee te brengen voor de “forum” van Roemenië.
Groetjes
Sopirla>>>

Vertrek half maart voor 4 weken indonesie nog nooit daar geweest sta vol verwachting !!!

Bofkont! 4 weken is fantastisch gezien de toch wel verre reis.
Tip: vergeet het eiland Lombok niet want dat is zeker de moeite waard.
Kijk eens op www.gids-lombok.nl voor fantastiche excursies.
Voor geweldige excursies op Bali moet je zeker even kijken op www.tika-excursie.com

Heel veel plezier. :zon02:
Dutchman