In welk seizoen ga jij het liefst naar Indonesië?

Hi collega’s
@stippelmans @dutchman
Waarom willen jullie met een georganiseerde reis gaan (als ik goed begrepen heb?) ?
koop een LP en een vliegtuigticket en ga maar! Dit manier van reizen koopt je vrijheid van doen en staan waar je wil !
Informeer je waar de minste toeristen zijn (nadelig voor je), mijd die plaatsen en ja gaat een fantastische reis tegemoet !
Ik ben in Bali 3 keer geweest en ik weet precies waar is de originele Bali nog te vinden is.
Als jullie meer willen weten, schrijf me maar en zal jullie graag antwoorden.
Groetjes
Sopirla>>>

Hallo Stippelmans, Indonesië-gangers,

Koop inderdaad alleen een ticket en vlieg b.v. naar Djakarta en reis over land gewoon richting Bali, Lombok, Gili"s e.d. Vliegen tussendoor kan natuurlijk ook en is ook goedkoop. Guesthouse’s, hotelletjes etc. in overvloed en goedkoop.
Wij gaan half december weer naar Bali en vandaar naar Java en weer terug naar Bali voor de terugris uit Denpasar.

Groetjes,
Peter

Hey Peter,
De meest onaangetaste stuk van Bali is de oosten, rond Amed. Ik zal een adres geven, waar we ook fantastisch vonden, op alle gebieden:
“Sunrise Café”

• Rooms en Restaurant on the beach !-
    De eigenaar heet I Nyoman Getas.
    Adres: Jemeluk Beach, Amed, Karangasem Bali cod 80852
    Tel: 62-363-23477
    E-mail : sunrisejem@yahoo. com
    Daar kunt je ook snorkelen.
    Het is een prachtige plaats. De eigenaar organiseerd ook trekkings, boat trips, diving, snorkel en fishing en excursies.
    Hij is een fijne kerel, zeer sympathiek, hij lacht veel.
    Als je daar gaat, doe hem de groetjes van de 2 Belgen. We hebben ook contact gehouden via e-mail.
    Groetjes
    Sopirla>>>

Sopirla, je hoort of ziet mij nergens beweren dat je perse georganiseerd moet gaan maar tips zijn toch altijd welkom en zeker als je ergens voor de eerste keer komt.
Wij komen in Indonesië al heel veel jaren en wij weten iedere keer weer te weinig!
Volgens mijn zeer bescheiden mening is dat ook nog eens de doelstelling van dit forum.
leren van elkaar! :wereld:

Hallo Sopirla,

Dank voor je info. We vliegen 12 december eerst naar Bali en dan na een weekje naar Java.
We kennen zowel Bali, Java, Lombok, de Gili’s, Sulawesi (Bunaken) als Ambon. We gaan ongeveer om het jaar naar Indonesië. Mijn vrouw is geboren in Surabaya en het is voor mij dus vrij makkelijk omdat zij de taal spreekt. Dit keer gaan we even naar Ubud aan de rand en maken vandaaruit wat tochtjes en vliegen dan naar Malang omdat we die Oosthoek nog niet zo goed hebben bezocht. Sumatra staat ook nog steedsop het programma. Van onze reis 2008 heb ik wat pp-js gemaakt. Mocht je interesse hebben dan kan ik ze je toesturen. (Java, Bali)

Dutchman,

Geld ook voor jou uiteraard als je wat pps-jes wilt hebben van Bali en/of Java. Zijn in 2010 ook geweest naar Bali, Lombok en de Gili eilanden. Wil je iets meer weten hoor ik het wel.

groetjes,
Peter

Juist, wat ik wil doen en hopen dat het gaat een oor vinden is niets is duurder dan je vrijheid. Wil je apart zitten, OK, wil je met een groep, voor me is ook OK.
Als je een land wilt ontdeken, doet je het op je eigen manier, maar ik heb diverse situaties meegemaakt en sinds toen, mijn vrijheid en de “locals” is alles wat ik moet hebben.
Sorry als mijn bericht was op je denkwijze en manier van reizen.
Excuseer !
Groeten
Sopirla

Ik reis alleen op dit manier : LP kopen; “jagen” op de vliegtuigtickets en weg zijn we, voor 5 weken…soms langer.
Geen stress of zorgen; daar, ter plaatsen, zullen we zien hoe en wat.
Groetjes
Sopirla

Gewoon met de LP vind ik ook het fijnst. Maar meer en meer beland ik in gebieden die niet echt in de LP staan (de gebieden waar geen toeristen komen) en dat vind ik ook heerlijk. De meeste mensen zijn heel behulpzaam!

Ik heb m’n ticket voor volgend jaar al weer op zak :wink:

Hoi Jenny
Ik gebruik LP als leidraad; in de loop der jaren en “werken” met LP, heb ik geleerd dat LP niet moet bekeken worden als een bijbel; niet alles klopt met wat ze beweren, van daar mijn manier van reizen : LP is goed, maar zoals je zei, ze stuuren je niet naar “de locals” en hun dagelijkse leven, ze eten niet op straat (daar gaat je me meestal vinden, zittend op de grond); maar je krijg massa’s adressen waar iedereen gaat (bussen vol toeristen, “Neckermann & Co”) en dit wil ik juist vermijden. De beste gids zijn “de locals” !
Groetjes
Sopirla>>>