Hallo allemaal,
Allereerst bedankt voor jullie tijd en hulp. Ik ben een vrouw van 29 en zou graag nog een keer voor een aantal jaar in het buitenland willen wonen. Via Globaljobbing zou ik naar Johannesburg(Zuid-Afrika) kunnen gaan. Dit lijkt me een geweldige ervaring, maar ben toch ook een beetje huiverig en daarom ben ik op zoek naar de ervaring van andere mensen(het liefst vrouwen) die daar heen zijn gegaan. Ik zit voornamelijk met het volgende:
1: Ik heb begrepen dat het een erg criminele stad is. Hoe veilig ben je hier als vrouw alleen?
2: Is het veilig om sieraden te dragen(bijv. een armband of oorbellen of roep je dan onherroepelijk een beroving over jezelf af?
3: Ik las dat inbraken vrij veel voorkomen. Nu is het zo dat ik ook muzikante ben en harp speel. Ik heb twee harpen; een kleine reisharp en een custom made keltische harp. Mocht mijn reisharp gejat worden dan is dat uitermate vervelend maar overkomelijk, maar als mijn grote harp gestolen zou worden zou ik echt niet weten waar ik het zoeken moet. Is het slecht een kwestie van tijd dat, mocht ik ze meenemen, ze gejat gaan worden(ik zie overigens niet in wat iemand die zo’n instrument niet kan bespelen ermee moet, maarja.)
4: Ik heb geen auto en geen rijbewijs, hoeveel mogelijkheden zijn er dan nog de stad zelf of het land zelf te zien?
5: Hoe is de gezondheidszorg daar?
6: Hoe liggen de kosten van het levensonderhoud?
Ik ben benieuwd naar jullie antwoorden.