Wonen in Italië

Hallo Forum,

Ik ben Demi en ik ben 16 jaar oud. Over 2 jaar ben ik, als het goed is, klaar met mijn middelbare school. Ik doe nu de HAVO, met het profiel natuur en gezondheid. De vakken zijn: natuurkunde, wiskunde b, scheikunde, biologie, frans, engels en nederlands. Nu wil ik heel graag arts worden. Hiervoor heb je eigenlijk VWO nodig, maar het kan ook op een andere manier. Je kunt, hier in Nederland, ook eerst je HBO-Verpleegkunde doen en daarna eventueel instromen op de studie geneeskunde. Nu is mijn droom om in Italië, Verona, te wonen, werken en te leven. Nu heb ik het hele internet uitgeplozen om te kijken of deze mogelijkheid ( eerst verpleegkunde en daarna geneeskunde) in Italië, Verona, ook kan. Ik weet heel goed wat ik wil en wat ik met mijn toekomst wil. Het is geen dromerige droom, maar iets waar ik werkelijkheid van wil maken. Ik ben ook al 6 jaar lang in dit gebied geweest. Als iemand hier op kan reageren, héél graag.

Alvast bedankt!

Hoi Demi

Wat een specifieke vraag! Waarom mail je de universiteit zelf niet? Op de een of andere manier kan ik de site niet bereiken maar het schijnt www.*medicina.*univr.*it te zijn, maar dat wist je natuurlijk al :slight_smile:

Kijk eens op waarbenjijnu of er geneeskundestudenten zijn die eventueel het antwoord weten of weten waar ze die vandaan kunnen halen.

Ik raad je overigens sterk aan om eerst VWO exact te doen en dan gewoon rechtstreeks naar de universiteit te gaan. Dan heb je een veel betere basis voor de exacte vakken op de universiteit.