wij zijn twee meiden van 19 die graag op zeer korte termijn willen gaan werken/wonen in tunesie. We zijn op zoek naar mensen die ons hiermee verder kunnen helpen. Hoe zit het bijvoorbeeld met vergunningen en hoe vind ik het snelst werk???
Mocht je zelf ook in tunesie wonen/gewoond hebben of er wat info over hebben laat het ons ajb weten. Elke vorm van info is welkom en alle kleine beetjes helpen zullen we maar zeggen.
Ik weet niet of het een beetje laat is maar ik heb wel wat tips.
Ik heb vorig jaar in kantoui gewerkt. Het probleem in tunesie is dat je niet zoals in Spanje echte vacatures hebt. Wel hebben ze veel behoefte aan reisgidsen maar je zult dus echt de stoute schoenen aan moeten trekken en een week tunesie moeten boeken en hotels afgaan, er zijn gegarandeerd hotels die mensen kunnen gebruiken! Maar nogmaals 1 weekje, gewoon een goedkope vakantie boeken, dan hotels afgaan en besluiten of je het wel of niet wilt doen, ik kan je garanderen dat je zeker prijs hebt dan! Ik heb het vorig jaar zelf ervaren, iedereen heeft me voor gek verklaard maar het heeft gewerkt. Ik kreeg een normaal salaris en moest informatie aan nederlandse toeristen geven en als er problemen waren dat ze mij konden bereiken, van dat geld moest ik dus ook een appartement huren. Dat ging makkelijk aangezien het hotel handige tips had voor flats/appartementen. En ik een paar honderd euro achter de hand had! Al met al een fantastisch jaar en het word je echt aangeraden om te doen, mochten jullie nog vragen hebben over hotels waarvan ik een vermoeden heb dat ze mensen nodig hebben ed, of over een weekje zeer goedkoop naar tunesie gaan om alles daar uit te zoeken, neem gerust contact met me op!
Groetjes Merel
Bedankt voor je tips. Ik ga dat zeker uitproberen omdat ik voor mijn opleiding toerisme en recreatie volgend jaar 3 maanden moet stage lopen in het buitenland. Ik zou het dan ook zo kunnen uitproberen toch?