Werken In Tunesië

Hi!

Graag zou ik een baantje vinden voor onbeperkte tijd in Tunesië. Eender wat eigenlijk, mag zowel in de toeristische sector als de non-toeristisch.
Heeft er iemand ervaring met wonen/werken in Tunesië?
Of zou ik daar nog een paar jaartjes kunnen gaan studeren?
Wie kan je aan wat informatie helpen?

Hallo Tielke,

Voor wat betreft werken en wonen in Tunesie, dat is heel anders dan een weekje vakantie vieren in Tunesie.
Ik zou eerst nog maar eens een paar keer naar Tunesie gaan voordat je zo’n grote stap neemt. Je hebt in Tunesie toch te maken met een heel andere cultuur.
Ook zal het zeker niet makkelijk zijn om in Tunesie werk te vinden. Zeker nu de toeristen-branche heel erg onder druk staat. Het is zelfs voor buitenlanders die al jaren in Tunesie wonen niet eenvoudig om werk te vinden.
Buiten de toeristen-branche is het vinden van werk nog veel moeilijker.
Weet je trouwens wat de mensen in Tunesie verdienen?
Als je daar als Belgische naar toe gaat moet je heel veel concessies doen met betrekking tot salaris en huisvesting.
Ook moet je als je langer dan 3 maanden in Tunesie blijft een verblijfsvergunning cq visum hebben en moet je aan kunnen tonen dat je vast werk hebt of genoeg middelen van bestaan.
Ik zou je ook aanraden eens contakt op de nemen met de Kanselarij Tunesie, Tervurenlaan 278, 1150 Brussel, telefoon
2-771.73.95.
Voor wat betreft studeren kan ik je niet verder helpen !
Ik wens je in ieder geval veel succes met alles wat je onderneemt !
Groetjes,
Pittie

Hallo Tielke,

Tof dat je naar tunesie wil gaan, ik ben zelf animatrice geweest in Tunesie…
Heel leuk, maar enooooooooorm vermoeiend !!! en barslecht betaald.
Moest je dat toch willen doen, ik ken de coördinator van de iberostar animatie in tunesie en marokko… Hij was in de tijd dat ik werkte mijn hoofdanimator, maar is sindsdien een fikse stap ophoog gegaan. Als hij je niet kan helpen dan weet ik het ook niet meer

hey, ben terug, dat ging effe fout .
Dus Tielke, moest ik je daarbij kunnen helpen mag je steeds mailen naar tamie1983@hotmail.com

Veel succes !