Wonen en werken in Marmaris

<span style=‘font-size:8pt;line-height:100%’>Ik heb sinds een tijdje een Turkse vriend, en denk er serieus over om volgend seizoen in Marmaris te gaan wonen en werken.
(dit zou ik ook willen zonder Turkse vriend hoor…)
Graag hoor ik ervaringen en tips van anderen die dit meegemaakt hebben.
Ik ben 23 jaar en spreek uitstekend Engels en Nederlands, een beetje Spaans en ben nu Turks aan het leren.
Ik heb mijn mavo-D diploma en ben bezig met een MBO opleiding in de avond uren.
Ik vraag me af wat voor werk ik daar zou kunnen doen (reisleider lijkt me leuk bijv.), hoe ik daar aan werk kom, en wat de verdiensten ongeveer zijn.

Ik hoop op veel reacties.

Groetjes Daisy</span>

hoi,
als nederlandse is het vrij makkelijk om werk te vinden. als reisleidsetr moet je heel erg hard werken. echt bijna 24 uur per dag. het is zwaar en vermoeiend. maar het verdiend wel goed. het basis maandloon zal ongeveer tussen de 400 en 700 euro liggen daarop krijg je nog tussen de 3 en 5% commissie op dingen die je verkoopt. Tevens krijg je waarschijnlijk ook een plaats om te verblijven.
ik heb een tijd in marmaris gewerkt. (een aantal jaar)
mag ik vragen wie je vriend is en waar hij werkt, misschien ken ik hem wel.
als je vragen hebt kan je me mailen.
grtn
mariel
javrum55@hotmail.com

Hallo marileen,

Ik reageer eigenlijk weer op jou mailtje want ik ben ook al vaak in marmaris geweest.
Mag ik vragen wat voor werk je gedaan hebt en waar je hebt gewoond. Ik ga binnenkort op stage naar turkije en daarna werken en wonen in Marmaris. Hoe lang is een visum geldig en waar kun je die krijgen.
Mijn verhaal is het volgende;
Ik ga op stage in Antalya in het Sheraton Voyager Hotel voor 4 maanden. Ik ben in augustus klaar, ik wil dan graag naar Marmaris toe, ben daar al heel vaak geweest, en wil daar dan gaan werken is het in die periode nog mogelijk?
Kun je me alles vertellen wat je weet. Ik ben 21 jaar.

Met vriendelijke groeten,
Francesca
boannz@yahoo.com

Hallo allemaal,

Ik ben deze zomer op vakantie geweest naar Turkeye. B) Marmaris om precies te zijn. Ik ben helemaal verliefd geworden en wil volgend jaar naar Marmaris om te werken. (Dit jaar wil ik ook wel, maar het seizoen is al zo ver voorbij, ik weet niet of het nog mogelijk is). Ik heb geen idee hoe ik het aan moet pakken. Ik heb al wel met allerlei mensen contact gezocht voor informatie. Als er iemand is die dit lees en tips voor me heeft, laat het me dan weten. Of misschien zijn er anderen die volgende jaar in Marmaris willen werken (hoe meer zielen hoe meer vreugd :smiley: ). Neem dan contact me op. Mijn e-mailadres is: nienke4711@hotmail.com.

Hier in het kort wat info over mij:
Mijn naam is Nienke en ik ben 22 jaar. Ik ben afgestudeerd op PABO Arnhem. Ik heb geen speciale voorkeur voor werk in Marmaris. Gezien mijn opleiding kan ik misschien wel aan de slag als kinderanimator of zoiets. Ook reisleider, gids, barvrouw of winkelhulp vind ik prima.

Laat snel iets van je horen!!! :wink: